Saltar apartados

Marta Martín Llaguno

Field of study: Audiovisual communication and Advertisement

Contact details

 

Profile

Marta Martín Llaguno, catedrática de Comunicación, professor in Communication, Doctor in Information Sciences at the University of Navarra. She teaches Advertising Deontology and she is professor of the Interuniversity Doctorate of Gender, of the doctorate of “Business, Economy and Society”, of “Health CC” and of the Master in Labour Risk Prevention. She leads the “COSOCO” group and is member of the competitive group “Public Health”. Her research focuses on sanitary communication, social issues reconstruction, and on communication’s fundamentals and ethics (with special attention to gender). She has published fifty articles in indexed reviews and she has participated in more than twenty competitive projects (European, national and autonomous) related to those questions. The last researches (focused on sexism and communication) that she has supervised have been finalist for the "Ángeles Durán" award and won the Economic and Social Council Award of the Valencian Autonomous Region (2014). She has been visiting lecturer at the Universidad de Piura (Peru), at the Universidad Católica de Buenos Aires and visiting researcher at the IESE Business School and at the City University of New York (USA). She is member of the Auto control's Complaints Committee (Jurado de Autocontrol de la Publicidad), Sunday columnist of the Diario Información (Editorial Moll, prensa Ibérica) and collaborator of the Ser radio talks (Alicante) and of Es.radio. 

Lines of research

  • Gender bias and cultural industries

Publications

Recent publications

1.La segregación vertical y horizontal en las agencias de publicidad antes y después de la ley de igualdad de mujeres y hombres Marta Martín Llaguno, Marián Navarro Beltrá

Reis: Revista española de investigaciones sociológicas, ISSN 0210-5233, Nº 150, 2015, págs. 113-150

2. Tratamiento de la discapacidad en el marco auto-normativo de los medios de comunicación españoles Yordhana Gómez, Marta Martín Llaguno, Andreu Castellet

Historia y comunicación social, ISSN 1137-0734, Vol. 19, Nº Extra 1 (Enero), 2014 (Ejemplar dedicado a: La comunicación en la profesión y en la universidad de hoy), págs. 667-679 

3. Análisis bibliométrico de la investigación sobre mujer y publicidad: diferencias en medios impresos y audiovisuales. Marián Navarro Beltrá, Marta Martín Llaguno

Comunicar: Revista científica iberoamericana de comunicación y educación, ISSN 1134-3478, Nº 41, 2013, págs.101-110

4. La conciliación familiar y laboral en España en la esfera política, mediática y empresarial. Un estudio de agendas entre 2003 y 2007. Marta Martín Llaguno, Consuelo León LlorenteCristina Guirao Mirón

Cuestiones de género: de la igualdad y la diferencia, ISSN 1699-597X, Nº. 8, 2013 (Ejemplar dedicado a: Género y Transición Española: un proyecto de investigación que incorpora las TIC), págs. 145-164

5. La cobertura periodistica de la conciliación familiar y laboral en el contexto español. Marta Martín Llaguno, Alejandra Hernández RuizMarina Beléndez Vázquez

Doxa Comunicación: revista interdisciplinar de estudios de comunicación y ciencias sociales, ISSN 1696-019X, Nº. 16, 2013, págs. 105-128

6. El sexismo en publicidad: estructuras, discursos y recomendaciones.  Alejandra Hernández Ruiz, Marta Martín Llaguno

Historia y comunicación social, ISSN 1137-0734, Vol. 18, Nº Extra 1 (Octubre), 2013, págs. 147-156

7. El marco jurídico de la conciliación. Revisión de las políticas de conciliación en España desde 1999 hasta 2009. Marta Martín Llaguno, Cristina Guirao Mirón

Portularia: Revista de Trabajo Social, ISSN 1578-0236, Vol. 13, 1, 2013, págs. 1-9

8.  The factor structure of the Spanish version of the Work-Family Culture Scale in a sample of workers from the advertising sector.  Marina Beléndez Vázquez, Marta Martín Llaguno, Alejandra Hernández Ruiz

Psicothema, ISSN 0214-9915, Vol. 25, Nº. 2, 2013, págs. 232-237

9. El debate parlamentario sobre conciliación familiar y laboral en España: análisis de una década de iniciativas. Marta Martín Llaguno, Cristina Guirao Mirón

Alternativas: cuadernos de trabajo social, ISSN 1133-0473, ISSN-e 1989-9971, Nº. 19, 2012, págs. 59-76  

10. Leyes de violencia de género y sexismo publicitario: análisis comparativo de Argentina, España, Estados Unidos

MARTIN-LLAGUNO, Marta  and  NAVARRO-BELTRA, Marián.  y México. Rev Panam Salud Publica [online]. 2013, vol.33, n.4 [cited  2015-05-13], pp. 280-286 . Available from:
Enlace. ISSN 1020-4989. Enlace

Links to websites

University Research Institute for Gender Studies (IUIEG)


Universidad de Alicante
Carretera San Vicente s/n
03690 San Vicente del Raspeig
Alicante (Spain)

Tel: (+34) 96 590 9415

Fax: (+34) 96 590 9803

For further information: informacio@ua.es, and for enquiries on this web server: webmaster@ua.es

Carretera San Vicente del Raspeig s/n - 03690 San Vicente del Raspeig - Alicante - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464