Exposició "Dones de la Transició"

Cartell Dones de la Transició

Presentació

Des dels anys setanta, el desenvolupament a Espanya dels estudis de gènere en diverses disciplines ha demostrat que el coneixement del passat, de la política i de qualsevol àmbit de la societat s'ha construït silenciant la veu i l'actuació de les dones, que, no obstant açò, han sigut subjectes actius, actores i agents de canvi social i polític.

El projecte de recerca «Haciendo Historia: Género y Transición en España» (finançat pel MICINN), té l'objectiu de contribuir a fer que les dones passen de la perifèria del discurs historiogràfic i polític a ocupar-ne el centre, juntament amb els homes. Recuperar les experiències de les dones que van viure la transició espanyola ens permet integrar, a través de les veus oblidades, altres perspectives que condueixen a un millor coneixement del nostre passat immediat i de la nostra realitat actual.

"Dones de la transició" és un dels primers resultats de caràcter divulgatiu i docent de l'esmentat projecte. Realitzat en col·laboració directa amb l'Arxiu de la Democràcia, MUA, Centre d'Estudis sobre la Dona i Taller d'Imatge de la Fundació General de la Universitat d'Alacant, pretén contribuir a enfortir una memòria col·lectiva cívica i democràtica en la qual les dones no estiguen absents.

Sol·licitud de l'exposició