II FÒRUM DE L'IUIEG: INVESTIGAR EN GÈNERE PER A MILLORAR L'EDUCACIÓ

Facultat d’Educació, 30 novembre – 1 desembre 2016

La necessitat social i acadèmica d’aportar coneixements sòlids en els quals recolzar propostes educatives que facen avançar la igualtat és, avui dia, inqüestionable. Aquest II FÒRUM DE L’IUIEG: INVESTIGAR EN GÈNERE PER A MILLORAR L’EDUCACIÓ respon així al compromís de l’Institut d’Investigació d’Estudis de Gènere de la Universitat d’Alacant amb els estudis en educació i gènere i es planteja com a objectius fonamentals analitzar i explicitar els biaixos de gènere tant en el sistema educatiu com en els àmbits socials, contrarestar-los amb intervencions i propostes educatives i, en general,  fer visibles les eines metodològiques i instrumentals, qualitatives i quantitatives, que ens permeten realitzar estudis i investigacions, anàlisis diagnòstiques i propostes d’actuació pel que fa a la igualtat de gènere en l’àmbit educatiu.

30 de novembre

16:00 Inauguració del Fòrum. M. José Rodríguez Jaume, vicerectora de Responsabilitat  Social, Inclusió i Igualtat; M. Ángeles Martínez Ruiz, decana de la Facultat d’Educació; María Jesús Pastor Llorca, directora del Secretariat de Transferència de Coneixement i Mónica Moreno Seco, directora de l’Institut Universitari d’Investigació d’Estudis de Gènere. Sala d’Actes de la Facultat d'Educació. Reproducció en temps real.

16:15-18:00 Taula redona: “Investigación, educación y género en la UA”, Rocío Díez, Marcos Iglesias, María Jiménez, Inés Lozano, Carmen Mañas, professorat de la Facultat d’Educació de la Universitat d’Alacant i Carmen Vera, doctoranda en Investigació Educativa. Sala d’actes de la Facultat d’Educació. Reproducció en temps real.

18:00-18:15 Pausa per al cafè

18:15-21:00 Tallers

- Taller “Ética, didáctica y género. Hacia una crítica feminista de la educación”, Marisa Aroca, professora de filosofia i valors ètics en secundària i doctoranda en gènere i didàctica. Aula: ED/1-25.

- Taller d’Educació Primària: “Socialización preventiva de la violencia de género y Modelo dialógico de prevención y resolución de conflictos”, Santiago Soriano, llicenciat en Psicologia, professor de primària del CEIP Julio M. López Orozco d’Elx y professor associat de la UA, i José Francisco Michelli, formador de docents. Aula ED/1-18.

1 de desembre

16:00-17:45 Conferència "La transmisión de los géneros en el ámbito escolar", Marina Subirats, catedràtica emèrita de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona. Sala d’actes de la Facultat d’Educació. Reproducció en temps real.

17:45-18:00 Pausa per al cafè

18:00-21:00 Tallers. Aules: ED/1-25, ED/1-18

18-21 h-Taller “La ficción audiovisual, educadora de emociones”, Pilar Aguilar, analista i crítica en ficció audiovisual. Aula ED/1-25.

18-19h-Taller d’Ensenyament Professional: “La Promoción de Igualdad de Género con una propuesta aplicada desde la Intervención social”,  M. Dolores López Burló i Ángel Heras Marbán, IES Victoria Kent, Elx. Aula ED/1-18.

19-21h- Taller d’Educació Secundària: “ESO en femenino. Materiales con perspectiva de género para secundaria”, Elvira Sanjuan, professora d’educació secundària a l’IES La Creueta d’Onil, membre del grup KLIAS. Aula ED/1-18.

INSCRIPCIONS I MÉS INFORMACIÓ

Inscripcions gratuïtes. Les inscripcions es faran a través del: formulari d'inscripció

L’assistència es lliure fins a completar la capacitat de la sala.

Certificat de 10 hores de l’IUIEG, prèvia signatura en les sessions.

Certificat d’hores de l’ICE

• Organitza: Institut Universitari d'investigació d'Estudis de Gènere (IUIEG)
  • Col·laboren:
    • Vicerectorat d'Investigació i Transferència de Coneixement