V FÒRUM DE L'IUIEG

Dates: 6 i 7 DE NOVEMBRE DE 2019

• Lloc:
    • 6 de novembre: sala de graus Alfredo Orts. Edifici d'Òptica (edifici 38)
    • 7 de novembre: sala de graus. Facultat Filosofia i Lletres III (edifici 18)

Direcció: Helena Establier i Alejandra Hernández

1 crèdit ECTS / Matrícula: 15 €

Programa: Tríptic V Fòrum de l'IUIEG

Cartell

Obert termini d'inscripció i matrícula
del 25 d'octubre al 5 de novembre de 2019

V FÒRUM DE L'IUIEG

6 de novembre de 2019

Sala de graus Alfredo Orts. Edifici d'Òptica

16:00-16:15 h. Inauguració

Amparo Navarro, vicerectora d'Investigació i Transferència de Coneixement i Helena Establier, directora de l'Institut Universitari d'Investigació d'Estudis de Gènere

16:15-17:30 h. Conferència inaugural

Dra. Cristina Luzuriaga (Endocrinóloga pediàtrica i de l'adolescència):"Aproximación interdisciplinar a la intersexualidad"

17:30-18:30 h. Panel 1

Joaquín de Juan (IUIEG): "Los conceptos de cuerpo, sexo y género desde una perspectiva biomédica"

Beatriz Souto Galván (IUIEG/Departament de Cièncias Historicojurídiques de la UA): "La gestación por sustitución: conflicto ético-jurídico"

Alicia Martínez Sanz  (IUIEG/Departament de Psicologia Evolutiva i Didàctica de la UA): "Violencia sexual y desconexión emocional en menores: el proceso de socialización a debate"

18:30-19:30 h. Panel 2

José Parra Martínez, María Elia Gutiérrez Mozo (IUIEG), Ana Gilsanz Díaz (Departament d'Expressió Gràfica, Composició i Projectes de la UA): "Hábitats modernos: una lectura queer"

María Martínez Lirola (IUIEG/Departament de Filologia Anglesa de la UA): "Deconstrucción del cuerpo de las mujeres en la publicidad de Dolce & Gabbana. Desenmascarando la cosificación de los cuerpos"

Rosa Torres Valdés (IUIEG/Departament de Comunicació i Psicologia Social de la UA): "Perspectiva crítica y transdisciplinar de la comunicación sobre la tríada género, cuerpo y sexualidad"

19:30-21:00 h. Conferència plenaria

Modes Salazar (Cap de la Unitat de Violència contra la dona de la Subdelegació del Govern/ IUIEG/Departament d'Infermeria de la UA): "Las violencias contra las mujeres: normalización o rechazo y recursos institucionales"

7 de novembre de 2019
Sala de Graus. Facultat de Filosofia i Lletres III

16:00-17:00 h. Conferència plenaria

Meri Torras Francés (IP del Grup de recerca «Cos i textualitat». Professora titular de Teoría de la Literatura i Literatura Comparada en la UAB i integrant de l'Institut Interuniversitari d'Estudis de Dones i Gènere): "El exceso del cuerpo. Leer críticamente con/tra lo que sobra"

17:00-18:30 h. Panel 3

Isabel Balteiro Fernández (IUIEG/Departament de Filologia Anglesa): "Identidad sexual y lenguaje"

Toni Maestre Brotons (IUIEG/Departament de Filologia Catalana de la UA): "Neoliberalisme, identitat i sexualitat en les xarxes socials"

Guillermo Soler Quílez (Departament d'Innovació i Formació Didàctica de la UA): "Llegint queer. Cap a una queerització de l'escola"

18:30-19:30 h. Panel 4

Remedios Perni Llorente (IUIEG/Departament de Filologia Anglesa): "'Habrá días mujeres': de la tragedia Shakesperiana a las reivindicaciones de la cultura visual contemporánea"

Soledad Soria Berrocosa (IUIEG/Doctorat Interuniversitari en Estudis Interdisciplinaris de Gènere): "Invisibles, olvidadas y empoderadas: las periodistas francesas desde el siglo XVII hasta la Gran Guerra"

José Luis Arráez Llobregat (IUIEG/ Departament de Filologies Integrades de la UA): "La reconquista de la mujer colaboradora con el régimen nazi como metáfora de la reconquista del país: Francia 1945. Una aproximación literaria"

20:00-21:00 h. Conferència de clausura

Marta Sanz (Escriptora): "El cuerpo como texto y el texto como cuerpo: máscaras y autobiografía en la escritura de Marta Sanz"

INFORMACIÓ GENERAL

• Reconeixement d'1 crèdit ECTS
  • Import:
    • Taxes per a alumnat del doctorat d'Estudis Interdisciplinaris de Gènere:  gratuït.
    • Taxes Generals:  15 €.
  • Direcció: Helena Establier Pérez
  • Modalitat: presencial
  • Dirigit a: alumnat de la Universitat d'Alacant i totes aquelles persones interessades en el tema del Fòrum.
  • Criteris d'avaluació:
    • Assistència a totes les sessions (només es permetrà un 20% d'absències justificades) amb control de signatures.
    • Avaluació: Presentació d'una reflexió, d'un mínim de 4 folis, sobre els continguts abordats en el Fòrum.
    • Persona responsable: directora del Fòrum
  • Informació diplomes: Diplomes
  • Organitza: Institut Universitari d'Investigació d'Estudis de Gènere (IUIEG)
  • Col·laboren:
    • Vicerectorat d'Investigació i Transferència de Coneixement
    • Vicerectorat de Responsabilitat Social, Inclusió i Igualtat

Inscripció y matrícula:

1. La preinscripció de les/els estudiants es realitzarà necessàriament a través del FORMULARI D'INSCRIPCIÓ.
    Les persones que no siguen de la UA, hauran d'adjuntar el DNI en la inscripció.
  2. Termini d'inscripcions:
    • Data inici:  25/10/19
    • Data final:  5/11/19
  3. Quan el procés d'inscripció finalitze, el sistema (de forma automàtica) matricularà al alumne o alumna en el curs.
  4. El/l'alumne/a rebrà un correu electrònic informatiu indicant que ja està matriculat, amb un enllaç al rebut i les instruccions per a accedir a UACloud.

Pagament del  rebut

• Quan finalitze el procés de matrícula es generarà un rebut de pagament que haurà de fer-ho efectiu en el termini de dos dies hàbils a partir de la matrícula.
  • Recorde que pot optar per l'opció de pagament amb la seua targeta bancària. El rebut estarà diponible en l'aplicació Pagament de rebuts dins d'UACloud.

Organitza:

Logo IUIEG