Saltar apartados

Gladys Merma Molina

Àrea de coneixement: Teoria i Història de l'Educació

Dades de contacte

Gladys Merma Molina

Perfil

  • Professora contractada doctora del Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques (Facultat d'Educació).
  • Coordinadora del "Projecte Disseny i Atenció a les Oportunitats de Gènere en l'Educació Superior".
  • Membre del Grup Interdisciplinari en Docència Universitària (GIDU).
  • Ha realitzat estades d'investigació a Alemanya, Xile, Colòmbia, Paraguai, Bolívia.

Línies d'investigació

  • Igualtat d'Oportunitats de Gènere en l'Educació Superior.
  • Convivència i violència escolar.
  • Formació inicial i contínua del professorat.

Publicacions recents

Articles
  • Merma, G., Ávalos, M. A., Martínez, M. A. (2015). La relevancia encubierta del género: las percepciones de los futuros maestros sobre la igualdad y las desigualdades contextuales. Revista La Manzana de la Discordia, 10(2), 93-104.
  • Merma Molina, G., & Romero Tarín, A. (2015). La participación, la gestión pública y las políticas de igualdad de género como motor de cambio hacia una mayor democracia: el caso peruano. Revista Elerônica do Mestrado em Direito da UFAL, 6(2), 58-69.
  • Ruiz, M. Á. M., Molina, G. M., & Martín, D. G. (2013). Redes colaborativas de profesorado: Diseño y atención a las oportunidades de género en la educación superior. Revista Interamericana de Investigación, Educación y Pedagogía, RIIEP, 6(2), 161-172.
  • Merma Molina, G., Peiró i Gregòri, S., & Gavilán Martín, D. (2016). Changes in Antisocial Behaviour in the Classroom and the Impact on Students, in Spain. British Journal of Education, Society & Behavioural Science, 15(4), 1-10.
  • Ávalos, M. A.., Martínez, M. A., Merma, G. (2015). La pertinencia educativa de las habilidades gimnásticas: apreciaciones del profesorado. Apunts, Educación Física y Deportes, 121(3), 28-35.
  • Molina, G. M., & Martín, D. G. (2013). Una aproximación al diagnóstico estratégico de la igualdad de oportunidades de género en la educación superior en Hispanoamérica. Revista Interamericana de Investigación, Educación y Pedagogía, RIIEP, 6(2), 199-226.
  • Ávalos, M. A., Martínez, M. A., Merma, G. ( 2016). Gymnastics dispositions and skills: a case study listening to the voices of teachers. Science of Giymnastic Journal, 8(1), 57-70.
  • Ramos, M. A. Á., Ruiz, M. A. M., & Molina, G. M. (2015). La pérdida de oportunidades del aprendizaje gimnástico: las voces del profesorado de Educación Física de Educación Secundaria. Ágora para la Educación Física y el Deporte, 17(2), 130-147.
  • Peiró, S., Merma, G., Gavilán, D. (2014). The integration of values, skills and competences in quality education through the subject "Computer Science". Wulfenia, 21(12), 1-14.
  • Peiró, S., Merma, G. (2011). Una mirada crítica a las repercusiones de la televisión en la educación. Polis. 29, 1-22.
  • Merma, G. M., i Gregòri, S. P., & Martín, D. G. (2016). Perspectivas sobre educación en valores en tiempos de crisis. Barataria. Revista Castellano-Manchega de Ciencias Sociales, (15), 151-160.
Capítols de llibres
  • Merma, G., Martínez, M. A., Gavilán, D. (2015). ¿Igualdad de oportunidades de género y/o visibilidad? El caso de la Universidad de Alicante. En S. Sanhueza, Cornejo, J., Proyecto Diseño y Atención a las Oportunidades de Género en la Educación Superior (55-76). Cuadernos Académicos de la Universidad Católica del Maule (Chile).
  • Merma, G., Gavilán, D. (2014). An experience of integration and development of values of equality and equity from a gender perspective in the initial teacher training. In ICERI2014 Proceedings (1190-1196). Editorial International Association of Technology, Education and Development (IATED).
  • Peiró, S., Merma, G., Gavilán, D. (2016). Un acercamiento a las concepciones del profesorado sobre los valores en la Educación Secundaria. En. S. Peiró (Dir.), Optimizar la convivencia en las instituciones educativas (pp. 73-86). Universidad de Alicante.
  • Merma, G., Gavilán, D., Vega, L., Ávalos, M. A., Romero, A. (2014). Implementación de la igualdad de oportunidades en la docencia universitaria. El caso de los alumnos del Grado de Maestro. En XII Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria. El reconocimiento docente: innovar e investigar con criterios de calidad (pp. 804-814). Universidad de Alicante.
  • Martínez, M. A., Merma, G., Gavilán, D. (2014). Fundamentos y Perspectivas del Proyecto Diseño y Atención a las Oportunidades de Género en la Educación Superior. En - Revista Científica. Estudios e Investigaciones (pp. 289-310). Paraguay: Universidad Ibeoramericana.
  • Merma, G., Gavilán, D. (2014). Perceptions of teachers on the teaching of values in the subjecti of social sicences: Geography, History in Secondary Education. ICERI2014 Proceedings (1155-1159). Editorial International Association of Technology, Education and Development (IATED).
  • Merma, G., Ramos, C., Gavilán, D. (2013). La igualdad de oportunidades en la Educación Superior Hispanoamericana desde la perspectiva del género del profesorado directivo. En Cardona, C., Chiner, E., Giner, A., Investigación e innovación educativa al servicio de instituciones y comunidades globales, plurales y diversas. Actas del XVI Congreso Internacional Modelos de Investigación Educativa. AIDIPE.
  • Merma, G., Peiró, S. (2013). Las asambleas y los debates escolares. En S. Peiró (Coord.), Los valores en la educación: modelos, procedimientos y técnicas (pp. 227-248). España: Dykinson.
  • Molina, G. M. (2012). Análisis de los componentes axiológicos en la legislación educativa española y autonómica: el caso de la Comunidad Valenciana. En S. Peiró (Coord.), Convivencia en educación, problemas y soluciones: perspectivas europea y latinoamericana (pp. 63-82). Universidad de Alicante.
  • Merma, G., Romero, A. (2014). La educación ciudadana y la ética pública. En Canales, J. M, San Martín, J., Introducción a la Ciencia Política (pp. 361-375). España: Universitas.

Enllaços a webs

 

Institut Universitari d'Investigació d'Estudis de Gènere (IUIEG)


Universitat d'Alacant
Carretera Sant Vicent s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 9415

Fax: (+34) 96 590 9803

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464