Saltar apartados

Inés Lozano Cabeza

Àrea de coneixement: Didàctica i Organització Escolar 

Dades de contacte

 

Perfil

Inés Lozano Cabezas, doctora en Pedagogia, amb premi extraordinari de doctorat, i professora en l'àrea de Didàctica i Organització Escolar en el Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques (Universitat d'Alacant), i del qual va ser secretària acadèmica. És membre investigador del Grupo Interdisciplinar en Docencia Universitaria (GIDU). Va defendre la seua tesi doctoral amb el títol “El discurso de la igualdad de las académicas”, realitzant part d'ella en la Universitat de Tübingen (Alemania). Les seues principals línies d'inestigació des d'un enfocament qualitatiu aborden: educació i gènere, la formació professional docent, en àmbit universitari i en els nivells no universitaris.

Línies d'investigació 

  • Educació i Gènere.
  • Formació inicial i desenvolupament professional docent.
  • Disseny dels processos educatius.
  • Investigació qualitativa en educació.

 Publicacions més destacades

Articles

Lozano Cabezas, I.,Iglesias Martínez, M. J. y Alonso-Sanz, A. (2016). Conciliación
estudiantil-familiar: un estudio cualitativo sobre las limitaciones que afectan a las madres universitarias. Arbor , 192 (780): a341.doi:http://dx.doi.org/10.3989/arbor.2016.780n4017

Alonso-Sanz, A., Iglesias-Martínez, M. J. i Lozano-Cabezas, I. (2015). La conciliación estudiantil familiar y el proceso de enseñanza-aprendizaje en Educación Superior: un estudio cualitativo. Revista Educatio Siglo XXI, 33 (2), 223-246

Lozano Cabezas, I.; Iglesias Martínez, M. J.; Martínez Ruiz, M. A. (2014). Las oportunidades de las académicas en el desarrollo profesional docente universitario: un estudio cualitativo. Educación XX1, 17(1), 159-182

Iglesias-Martínez, M. J.; Lozano-Cabezas, I.; Martinez-Ruiz, M. A. (2014). Listening to the Voices of Novice Lecturers in HigherEducation: A Qualitative Study International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 26(2), 170-181.

Lozano Cabezas, I.; Iglesias Martínez, M. J. (2014). La presencia de las académicas a lo largo de la historia en la Educación Superior española. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 5 (3), 204-216.

Iglesias Martínez, M. J.; Lozano Cabezas, I.; Manchado López, C. (2013). Deporte e igualdad: las voces de las deportivas de élite, 21, 71-90.

Iglesias Martínez, M. J.; Pastor Verde, F. R.; Lozano Cabezas, I.; Carrasco Embuena, V. (2013). Diseño curricular en la educación universitaria: estudio de caso, 25(1), 159-169.

Lozano Cabezas, I.; Iglesias Martínez, M. J.; Martinez Ruiz, M. A. (2013). La cultura de la igualdad de oportunidades en el tejido universitario europeo. Revista Interamericana de Investigación, Educación y Pedagogía (RIIEP), 6 (2), 31-59.

Mañas Viejo, C.; Lozano Cabezas, I.; Iglesias Martínez, M. J. (2013). Las redes de académicas en la docencia universitaria. Revista Interamericana de Investigación, Educación y Pedagogía (RIIEP), 6 (2), 79-96.

Iglesias-Martínez, M. J.; Lozano-Cabezas, I.; Martínez Ruiz, M. A.  (2013). La utilización de plataformas virtuales para el desarrollo de metodologías participativas: análisis de una experiencia en Educación Superior. REDU. Revista de Docencia Universitaria, 11 (2), 333-351.

Iglesias-Martínez, M. J.; Lozano-Cabezas, I.; Martínez Ruiz, M. A.  (2013). Los modelos docentes desde las narrativas de los profesores noveles universitarios: un estudio cualitativo. Revista Iberoamericana de Educación (Online), 61 (2), 1-8.

Iglesias-Martínez, M. J.; Lozano-Cabezas, I.; Martínez Ruiz, M. A.  (2011). Los discursos del profesorado novel universitario: un estudio sobre su práctica docente. Enseñanza & Teaching, 29(2), 23-44.                    

Capítols

Giner Gomis, A.; Lozano Cabezas, I.; Iglesias Martínez, M.J.; et al., (2013). Fortalezas y debilidades de la coordinación docente en la Educación Superior. En J. D. Álvarez Teruel; M. T. Tortosa Ibáñez; N. Pellín Buades (coord.). La producción científica y la actividad de innovación docente en proyectos de redes (p. 2754- 2799). Alacant: ICE/Vicerectorat d'Estudis i Innovació Educativa, Universitat d'Alacant.

Lozano Cabezas, I.; Peiró i Gregori, S. (2010). Multiculturalidad en las aulas valencianas de secundaria: estudio del caso. En  S. Peiro i Gregori (coord.). Convivencia y Ciudadanía en la Educación del S.XXI (p. 209-233). Alacant: Grupo Editorial Universitario (GEU).

Fourcade López, M. A.; Iglesias Martínez, M.; Lapeña Pérez, C.; Lozano Cabezas, I.; Merma Molina, G.  (2010). El portafolio como instrumento de reflexión y autoaprendizaje de los estudiantes universitarios. En VV.AA.  La innovación educativa en el contexto actual de la educación superior. A innovación educativa no contexto actual da educación superior (p. 825-830). Vigo: Vicerreitoría de Formación e Innovación Educativa. Universidade de Vigo

Sauleda Parés, N.; Lozano Cabezas, I.; Martínez Ruiz, M. A. (2008). Diferenciación del conocimiento: la calidad de las interacciones en el aula en la era de la exuberancia de información En G. Merma; F. Pastor (Coords.) Aportaciones curriculares para la interacción en el aprendizaje. Redes de investigación Docente-Espacio Europeo de Educación Superior Vol. I (p. 9-36). Alcoy: Marfil

Enllaços a webs 

 

 

 

 

 

Institut Universitari d'Investigació d'Estudis de Gènere (IUIEG)


Universitat d'Alacant
Carretera Sant Vicent s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 9415

Fax: (+34) 96 590 9803

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464