Saltar apartados

Marcos Jesús Iglesias Martínez

Àrea de coneixementDidàctica i Organització Escolar

Dades de contacte

e-mailmarcos.iglesias@ua.es

Marcos Jesús Iglesias Martínez

 

Perfil

Marcos Jesús Iglesias Martínez, doctor en Pedagogia per la Universitat d'Alacant, amb premi extraordinari, i llicenciat en Filosofia per la Universitat d'Oviedo. Actualment és professor i secretari del departament Didàctica General i Didàctiques Específiques de la Universitat d'Alacant. És membre investigador del Grupo de Interdisciplinar en Docencia Universitaria (GIDU). És professor responsable de la línia de Formació del Professorat i Aprenentatge del programa de Doctorat Investigació Educativa. Va ser subcoordinador del Programa de Xarxes de Docència Universitària en l'Institut de Ciències de l'Educació.

Línies d'investigació

  • Educació i Gènere.
  • Formació inicial i desenvolupament professional docent.
  • Disseny dels processos educatius.
  • Investigació qualitativa en educació.

Publicacions més destacades

Articles

Lozano Cabezas, I.,Iglesias Martínez, M. J. y Alonso-Sanz, A. (2016). Conciliación estudiantil-familiar: un estudio cualitativo sobre las limitaciones que afectan a las madres universitarias. Arbor , 192 (780): a341.doi:http://dx.doi.org/10.3989/arbor.2016.780n4017

Alonso, A, Iglesias, M. J. y Lozano, C. (2016). Propuesta de regulación de conciliación estudiantil-familiar en la Educación Superior. Revista Educación y Derecho, 13, 1-17.

Lozano, I., Iglesias, M. J. y Martínez, M. A. (2016). Un estudio cualitativo sobre los diferenciales de género en la Educación Superior: percepciones de las académicas en contextos masculinizados. Revista Manzana de la Discordia, 11(1): 41-54.
RUA

Alonso-Sanz, A., Iglesias-Martínez, M. J. y Lozano-Cabezas, I. (2015). La conciliación estudiantil familiar y el proceso de enseñanza-aprendizaje en Educación Superior: un estudio cualitativo. Revista Educatio Siglo XXI, 33 (2), 223-246.

Martínez, M. A., Hetterschijt, C.; Iglesias, M. J. (2015). The European Schools: Perspectives of parents as participants in a learning community. Journal of Research in International Education, 14(1), 44-60.

Lozano Cabezas, I.; Iglesias Martínez, M. J.; Martínez Ruiz, M. A. (2014). Las oportunidades de las académicas en el desarrollo profesional docente universitario: un estudio cualitativo. Educación XX1, 17(1), 159-182

Iglesias-Martínez, M. J.; Lozano-Cabezas, I.; Martínez-Ruiz, M. A. (2014). Listening to the Voices of Novice Lecturers in HigherEducation: A Qualitative Study International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 26(2), 170-181.

Lozano Cabezas, I.; Iglesias Martínez, M. J. (2014). La presencia de las académicas a lo largo de la historia en la Educación Superior española. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 5 (3), 204-216.

Iglesias Martínez, M. J.; Lozano Cabezas, I.; Manchado López, C. (2013). Deporte e igualdad: las voces de las deportivas de élite, 21, 71-90.

Iglesias Martínez, M. J.; Pastor Verde, F. R.; Lozano Cabezas, I.; Carrasco Embuena, V. (2013). Diseño curricular en la educación universitaria: estudio de caso, 25(1), 159-169.

Lozano Cabezas, I.; Iglesias Martínez, M. J.; Martinez Ruiz, M. A. (2013). La cultura de la igualdad de oportunidades en el tejido universitario europeo. Revista Interamericana de Investigación, Educación y Pedagogía (RIIEP), 6 (2), 31-59.                       

Mañas Viejo, C.; Lozano Cabezas, I.; Iglesias Martínez, M. J. (2013). Las redes de académicas en la docencia universitaria. Revista Interamericana de Investigación, Educación y Pedagogía (RIIEP), 6 (2), 79-96.

Iglesias-Martínez, M. J.; Lozano-Cabezas, I.; Martínez Ruiz, M. A.  (2013). Los modelos docentes desde las narrativas de los profesores noveles universitarios: un estudio cualitativo. Revista Iberoamericana de Educación (Online), 61 (2), 1-8.

Iglesias-Martínez, M. J.; Lozano-Cabezas, I.; Martínez Ruiz, M. A.  (2011). Los discursos del profesorado novel universitario: un estudio sobre su práctica docente. Enseñanza & Teaching, 29(2), 23-44.  

                  

Capítols

Pastor, F.; Iglesias, M.; Lapeña, C.  (2010). Estrategias de planificación de la docencia universitaria: el Programa de Redes de Investigación en Docencia Universitaria en la Universidad de Alicante. En  A. P. González; M. Fandos (Eds.).   Garantia de qualitat docent: processos, estàndards i indicadors (p. 69-80). Tarragona: Universitat Rovira i Virgili. Servei de Publicacions.

Fourcade López, M. A.; Iglesias Martínez, M.; Lapeña Pérez, C.; Lozano Cabezas, I.; Merma Molina, G.  (2010). El portafolio como instrumento de reflexión y autoaprendizaje de los estudiantes universitarios. En VV.AA.  La innovación educativa en el contexto actual de la educación superior. A innovación educativa no contexto actual da educación superior (p. 825-830). Vigo: Vicerreitoría de Formación e Innovación Educativa. Universidade de Vigo

Giner Gomis, A.; Lapeña Pérez, C.; Iglesias Martínez, M. (2008). El programa de acción tutorial en la Universidad de Alicante. Un factor optimizador del aprendizaje del alumno. En G. Merma; F. Pastor (Coords.) Aportaciones curriculares para la interacción en el aprendizaje. Redes de investigación Docente-Espacio Europeo de Educación Superior Vol. I (p. 529-537). Alcoy: Marfil

Sauleda Parés, N.; Iglesias Martínez, M.  (2007). El universo multidimensional de la Educación Universitaria.    En  M.A. Martínez y V. Carrasco (Eds.) La multidimensionalidad de la Educación Universitaria (p.7-20). Alcoy: Marfil.

Enllaços a webs

 

 

 

 

Institut Universitari d'Investigació d'Estudis de Gènere (IUIEG)


Universitat d'Alacant
Carretera Sant Vicent s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 9415

Fax: (+34) 96 590 9803

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464