Saltar apartados

María Cristina Cardona Moltó

Àrea de coneixement: Mètodes d'investigació, diagnòstic en educació

Dades de contacte

María Cristina Cardona Moltó

 

Perfil

Catedràtica de Pedagogia Diferencial, Facultat d'Educació de la UA. Imparteix docència en els màsters en ‘Investigació Educativa' i en ‘Formació del Professorat'. Ha coordinat el programa de doctorat ‘Atenció a la Diversitat en Àmbits Educatius' en el marc del qual ha dirigit més de 40 DEAs, múltiples TFM i més de 10 tesis doctorals algunes amb esment europeu i premi extraordinari de doctorat. Ha sigut presidenta d'AIDIPE (2011-2013) i del Comitè científic i organitzador de diversos congressos internacionals (IASE 2009 i AIDIPE 2013). Ha realitzat diverses estades en l'estranger com a professora visitant (e.g. UCLA, CA; Texas A&M, TX; University of Minnesota, Twin Cities. MN [Institute on Community Integration], i University of Cambridge, Regne Unit). Actualment, dirigeix una tesi doctoral sobre la recuperació emocional i la millora de l'autoconcepte en dones maltractades a través de la dansa.

Línies d'investigació

  • Atenció a la diversitat amb perspectiva de gènere.
  • Educació inclusiva, equitat i gènere.
  • Formació del professorat i diversitat.

 Publicacions

Articles
  • Hernández-Bravo, J. A., Cardona-Moltó, M. C., & Hernández-Bravo, J. R. (2017). Developing elementary school students' intercultural competence through teacher-led tutoring actions plans on intercultural education. Intercultural Education, 28.
  • Chiner, E., Cardona, M. C. i Gómez, M. (2015). Teachers’ beliefs about diversity: An analysis from a personal and professional perspective. New Approaches in Educational Research, 4(1), 18-23.
  • Rao, S., Cardona, M. C. i Soffer, R. (2015). A cross cultural comparative analysis of teamwork to embrace diversity in schools. Journal of Scholastic Inquiry: Education, 4(1), 97-120.
  • Sanhueza, S. V., Cardona, M. C. i Friz, M. (2015). Understanding elementary and secondary students’ representation of cultural differences as reflected in the process of intercultural communication in school contexts. Nordic Psychology, 67(1), 65-86.
  • Chiner, E. i Cardona, M. C. (2013a). Inclusive education in Spain: How do skills, resources, and supports affect regular education teachers’ perceptions of inclusion? The International Journal of Inclusive Education, 17(5), 526-541.
  • Chiner, E. i Cardona, M. C. (2013b). Teachers’ use of inclusive practices in Spain.The International Journal of Learner Diversity and Identities, 19(1), 29-45.
  • Cardona, M. C. (2011). Teachers’ opinion relative to inclusion in Spain: A comparison between experienced and inexperienced teachers. The International Journal of Diversity in Organizations, Communities, and Nations, 11(3), 151-168.
  • Cardona, M. C., Florian, L., Rouse, M. y Stough, L. M. (2010). Attitudes to diversity: A cross-cultural study of education students in Spain, England, and the United States. European Journal of Teacher Education, 33(3), 243-261.
  • Cardona, M. C. (2009a). Current trends in special education in Spain: Do they reflect legislative mandates towards inclusion? The Journal of the International Association of Special Education, 10(1), 4-10.
  • Cardona, M. C. (2009b). Teacher education students’ perceptions of inclusion and competence to teach students with disabilities in Spain. The Journal of the International Association of Special Education, 10(1), 33-41.
  • Cardona, M. C. (2008). Are teachers tolerant of diversity? Identifying common or dissimilar patterns of response towards difference. The International Journal of Diversity in Organizations, Communities, and Nations, 8(2), 261-268.
Llibres/Capítols de llibre
  • Sanhueza- Henríquez, Cardona-Moltó, M. C., & Baca-Tavira, N. (2017). Intercultural communication and the feminization of migrations in Latin America: The case of Chile. En B. Griffin (Ed.), Intercultural communication: Strategies, challenges and research (en prensa). NOVA Science Publishers. ISBN: 978-1-53611-823-0.
  • Cardona, M. C. i Chiner, E. (Eds.) (2014). Investigación educativa en escenarios diversos, plurales y globales. Madrid: EOS.
  • Rao, S., Cardona, M. C. i Chiner, E. (2014). Special education today in Spain. En A. F. Rotatori , J. P. Bakken , S. Burkhardt , F. E. Obiakor y U. Sharma (Eds.), Advances in special education: Special education, an international perspective (Vol. 28, pp. 147-183). London: Emerald Group Publishing Limited.
  • Cardona, M. C., Chiner, E. i Gómez, J. M. (2011). A study of teachers’ perceptions of preparedness and practice for teaching diverse learners in inclusive classrooms in Spain. En L. Bullock et al. (Eds.), Educating every learner, every day: A global responsibility (pp. 137-141). Carbondale, IL, Estados Unidos: International Association of Special Education.
  • Cardona, M. C. i Martínez Ruiz, M. A. (2008). Análisis de los roles de género en la sociedad postmoderna: la participación de la mujer en el ámbito de la educación universitaria. En C. Jiménez-Fernández i Pérez-Serrano, G. (Coords.), Educación y género: el conocimiento invisible (pp. 125-161). Valencia: Tirant lo Blanc.
  • Cardona, M. C. (2006). Diversidad y educación inclusiva: enfoques metodológicos y estrategias para una enseñanza colaborativa. Madrid: Pearson-Prentice Hall.

Enllaços a web

 

 

 

 

Institut Universitari d'Investigació d'Estudis de Gènere (IUIEG)


Universitat d'Alacant
Carretera Sant Vicent s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 9415

Fax: (+34) 96 590 9803

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464