• Institut Universitari d'Investigació d'Estudi..UIEG) - Notícies publicades en Setembre, 2017

Institut Universitari d'Investigació d'Estudis de Gènere (IUIEG) - Notícies publicades en Setembre, 2017

2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019
Notícies publicades en Setembre, 2017
  • Dimarts, 26
  • Edurne Portela

RESPIRANDO POR LA HERIDA. LA ESCRITORA FRENTE A LA VIOLENCIA POLÍTICA

CONFERÈNCIA DE L'ESCRIPTORA EDURNE PORTELA AMB MOTIU DE LA CELEBRACIÓ DEL DIA DE LES ESCRIPTORES.

Dilluns, 16 d'octubre de 2017, de 12:00 a 14:00 h.

Sala de graus. Facultat de Filosofia i Lletres III de la UA.

Com reflecteix l'escriptura de dones el trauma de la violència política? Com s'apropia aquesta escriptura del dolor de l'experiència? Com el transmet a través de la construcció de ficcions? S'estableixen límits entre la violència política i la violència íntima en aquesta escriptura? En aquesta xarrada l'escriptora Edurne Portela afrontarà aquestes preguntes, i ens aportarà exemples de textos relacionats amb la dictadura argentina de 1976-1983, el franquisme, el "conflicte basc" i la seua novel·la Mejor la ausencia.

Organitzen: IUIEG i Comissió d'Igualtat-Observatori de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UA

• Dimarts, 19
  • logo UA mini

CONVOCATÒRIA PER A PREMIAR TREBALLS FINAL DE GRAU I TREBALLS FINAL DE MÀSTER QUE DESENVOLUPEN TEMÀTICAMENT LA DIVERSITAT AFECTIVOSEXUAL, DE GÈNERE I FAMILIAR (BOUA 18/09/2017)

El Vicerectorat de Responsabilitat Social, Igualtat i Inclusió, publica aquesta convocatòria de premis que té com a finalitat impulsar i premiar la realització de treballs final de Grau (TFG) i treballs final de Màster (TFM) que d'elevada qualitat acadèmica tracten les matèries d'identitat de gènere, expressió de gènere, diversitat sexual i familiar en qualsevol de les seues manifestacions i perspectives teòriques i metodològiques.

El termini de presentació de sol·licituds finalitza el 16 d'octubre de 2017.

• Dilluns, 18
  • Conferencia Lydia Delicat

SEMINARI SALUT, DONES I GÈNERE

26/09/2017, dimarts 19:00 h.

Lloc: Seu Universitària Ciutat d'Alacant, C/ Sant Fernando, 40.

Comença el SEMINARI SALUT, DONES I GÈNERE amb la conferència “Los procesos de deshumanización de las mujeres” a càrrec de Lydia Delicado Moratalla, Geògrafa Doctora en Estudis de Gènere - Institut Universitari d'Investigació d'Estudis de Gènere de la Universitat d'Alacant.

Presenta: Mª Teresa Ruiz Cantero, Catedràtica de Medicina Preventiva i Salut Pública.

Organitza: Aula de la Salut, Seu Universitària Ciutat d'Alacant.

• Dimecres, 6
  • Doctorat Interuniversitari en Estudis Interdisciplinaris de Gènere

PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA DEL DOCTORAT INTERUNIVERSITARI EN ESTUDIS INTERDISCIPLINARIS DE GÈNERE. CURS 2017-18

Del 15 al 30 de setembre s'obri la 1a fase de preinscripció al Doctorat Interuniversitari en Estudis Interdisciplinaris de Gènere.

Terminis de matrícula

La comisión acadèmica només admetrà fins a un màxim de 5 persones a la UA. Recordem que la persona sol·licitant haurà de presentar la documentació requerida, inclosa la carta de motivació

• Dimarts, 5
  • Logo Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat

Ajudes per al desenvolupament de projectes d'investigació sobre addiccions 2017

Resolució de 6 d'agost de 2017, de la Secretaria d'Estat de Serveis Socials i Igualtat, per la qual es convoca la concessió d'ajudes econòmiques per al desenvolupament de projectes d'investigació sobre addiccions l'any 2017.
    Més informació en: web Projectes Públics de I+D i Beques