• Institut Universitari d'Investigació d'Estudi..e (IUIEG) - Notícies publicades en Març, 2019

Institut Universitari d'Investigació d'Estudis de Gènere (IUIEG) - Notícies publicades en Març, 2019

2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019
Gener / Febrer / Març / Abril / Maig / Juny / Juliol / Agost / Setembre / Octubre / Novembre
Notícies publicades en Març, 2019
  • Divendres, 29
  • Cartel Humor Verbal

Congrés Internacional sobre l'Humor Verbal

23, 24 i 25 d'octubre de 2019
    Universitat d'Alacant (Aula Magna de la Facultat de Filosofia i Lletres)

• 1 crèdit ECTS. Més informació
      • L'alumnat matriculat a la UA en el curs 2019-2020 podrà sol·licitar el reconeixement d'1 crèdit ECTS. En aquest cas, serà  imprescindible realitzar la preinscripció i matrícula a través d'aquest FORMULARI D'INSCRIPCIÓ (disponible a partir del 23 de setembre).
        • Inscripció: del 23 de setembre al 21 d'octubre
        • Matrícula: del 23 de setembre al 22 d'octubre
    Informació sobre jornades, cursos, conferències...Congressos
  • Ciberfeminismo en España: discurso teórico y prácticas digitales

"Ciberfeminismo en España: discurso teórico y prácticas digitales" nova publicació de la Col·lecció Lilith

Ja està disponible en edició en paper, la nova publicació de la Col·lecció Lilith de l'IUIEG, titulada "Ciberfeminismo en España: discurso teórico y prácticas digitales" escrita per Rocío Gago Gelado, doctora en Ciències de la Comunicació i llicenciada en Ciències de la Informació.

Més informació de la Col·lecció Lilith

• Dijous, 28
  • Imatge Najat El Hachmi.jpg

Conferència de Najat El Hachmi "Escribir desplazada"

Dimecres, 3 d'abril de 2019
    Hora: 10:15 - 11:30 h.
    Lloc: Aula Magna, edifici II de Filosofia i Lletres

Dins de les Jornades Culturals del Grau en Estudis Àrabs i Islàmics, Najat El Hachmi, escriptora d'origen marroquí, berber i catalana, impartirà la conferència "Escribir desplazada". Entre les novel·les de l'autora es troba El último patriarca, La hija extranjera i Madre de leche y miel.

Organitza: Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat d'Alacant
    Col·labora: Institut Universitari d'Investigació d'Estudis de Gènere (IUIEG)

Informació sobre jornades, cursos, conferències...Conferències
  • Dilluns, 25
  • Imatge nomenament Helena Establier

Helena Establier Pérez, nova directora de l'IUIEG

Avui, 25 de març, Helena Establier Pérez ha sigut nomenada directora de l'Institut Universitari d'Investigació d'Estudis de Gènere (IUIEG) pel rector, i agafa el relleu a Mónica Moreno.

• Logo Unitat d'Igualtat

Conferència-Debat "Del amor romántico a Tinder: un mapa amoroso de las relaciones sexo-afectivas de la (post) modernidad"

Data: divendres 29 de març de 2019
    Hora: 16:30 h.
    Lloc: Biblioteca del Departament de Sociologia I (segona planta de l'edifici de Ciències Socials).

El catedràtic en Antropologia de la Universitat Rovira i Virgili, el professor Jordi Roca Girona, impartirà la conferència-debat "Del amor romántico a Tinder: un mapa amoroso de las relaciones sexo-afectivas de la (post) modernidad". L'activitat va destinada a l'alumnat adscrit al programa de voluntariat contra la violència de gènere i a l'alumnat del titule propi que finança l'ONCE per a estudiants amb discapacitat intel·lectual.

Informació sobre jornades, cursos, conferències...Conferències
  • Divendres, 22
  • Helena Establier Pérez

NOMENAMENT DE LA NOVA DIRECTORA DE L'IUIEG

El dia 25 de març, dilluns, a les 13:00h. en el despatx del Rector s'efectuarà el nomenament com a directora de l'IUIEG d'Helena Establier Pérez.
    A aquest acte podran assistir totes aquelles persones que ho consideren oportú.

• Dimecres, 13

Resolució a la convocatòria del Premi 2019 de l'IUIEG a Treballs de Final de Màster en Estudis de Gènere

• Carmen Alemany

CARMEN ALEMANY HA REBUT EL "PREMI JO DONA 2019" DE L'AJUNTAMENT DE PEGO

La nostra companya Carmen Alemany ha rebut el Premi Jo Dona 2019 de l'Ajuntament de Pego per la seua trajectòria personal, acadèmica i investigadora en pro de la igualtat i de l'escriptura de les dones.

• Dimecres, 6
  • Cartel Seminario 2019.jpg

XII SEMINARI DONA-LITERATURA. APODERAMENT DE LA DONA I LITERATURA: PERSPECTIVES I DESAFIAMENTS

Dates: 21, 28 de març i 4 d'abril de 2019

Lloc: saló de graus de la Facultat de Filosofia i Lletres

Reconeixement 1 crèdit ECTS
    Més informació i matrícula en: Departament de Filologies Integrades

Direcció: José Luis Arráez Llobregat (Àrea de Filologia Francesa, Departament de Filologies Integrades i integrant de l'IUIEG)

Organitzen: Àrea de Filologia Francesa (Departament de Filologies Integrades) i el Grup d'investigació ESCRIPTORES D'EXPRESSIÓ FRANCESA I GÈNERE (EEFG)

Col·laboren: Institut Universitari d'Investigació d'Estudis de Gènere i la Facultat de Filosofia i Lletres.

• cartell vii edicion investigar-en-femení.jpg

VII Edició Investigar en Femení

Amb motiu del Dia Internacional de la Dona la Facultat de Filosofia i Lletres organitza la VII Edició Investigar en Femení.

Data: 7 de març 2019, 9.45 h.

Lloc: sala de graus de la Facultat de Filosofia i Lletres

• Dimarts, 5
  • Imatge Alicia Puleo

Alicia Puleo, nova col·laboradora honorífica de l'IUIEG

Ens alegra comunicar-vos que en l'últim Consell de Govern de la Universitat d'Alacant, s'ha aprovat el nomenament d'Alicia Puleo com a col·laboradora honorífica de l'IUIEG.

Alicia Puleo és filòsofa, professora i escriptora. Doctora en Filosofia per la Universitat Complutense de Madrid i professora titular (catedràtica acreditada) de Filosofia Moral i Política de la Universitat de Valladolid.

• Divendres, 1
  • Femininismo/s

La revista Feminismo/s ha sigut seleccionada per a la seua inclusió en les col·leccions de base de dades de ProQuest

• Femininismo/s