• Institut Universitari d'Investigació d'Estudi..(IUIEG) - Notícies publicades en Febrer, 2018

Institut Universitari d'Investigació d'Estudis de Gènere (IUIEG) - Notícies publicades en Febrer, 2018

2015 / 2016 / 2017 / 2018
Gener / Febrer
Notícies publicades en Febrer, 2018
  • Divendres, 16
  • Centre Coodinación Estudis de Gènere Universitats Públiques Valencianes

CONVOCATÒRIA DEL VIII PREMI PRESEN SÁEZ DE DESCATLLAR 2018

El Centre de Coordinació dels Estudis de Gènere de les Universitats Públiques Valencianes, amb la finalitat de premiar les investigacions d'especial qualitat, fetes des d'una perspectiva feminista i de gènere, convoca el VIII Premi d'Investigació Presen Sáez de Descatllar, d'acord amb aquestes bases:

Bases de la convocatòria 2018

Termini de presentació: fins al 20 de març de 2018

Concursos i premis
  • Dilluns, 12
  • Maria Jose Guerra-mini

SEMINARI SALUT, DONES I GÈNERE

Dimarts, 20 de febrer de 2018 - 19:00 h.

Lloc: Seu Universitària Ciutat d'Alacant, (C/ Ramón y Cajal, 4).

Continua el SEMINARI SALUT, DONES I GÈNERE amb la conferència "El cuerpo-fábrica. Bioeconomía, mercados transnacionales y gestación subrogada" a càrrec de María José Guerra Palmero, Institut d'Estudis de les Dones de la Universitat de La Laguna.
    Presenta i coordina: Mª Teresa Ruiz Cantero, catedràtica de Medicina Preventiva i Salut Pública de la UA, i integrant de l'IUIEG.
    Organitza: Aula de la Salut, Seu Universitària Ciutat d'Alacant.

• Divendres, 9
  • logo-ffl-2-naranja-fondo-transparente_mini

VI EDICIÓ D'INVESTIGANT EN FEMENÍ

Amb motiu de la celebració del pròxim Dia Internacional de la Dona, la Facultat de Filosofia i Lletres i la seua Comissió d'Igualtat volen contribuir a l'agenda prevista per la UA organitzant una sèrie d'actes, previstos per al 8 de març.

Per això, el 7 de març organitzen la VI edició d'Investigant en femení englobant temàtiques com el gènere, igualtat, feminisme, LGTBI. Les activitats estan destinades tant al PDI de la Facultat com a l'alumnat que cursa estudis en alguna de les titulacions de la Facultat:

1. Presentació de treballs publicats en 2017 o 2018 pel PDI de la Facultat.
    2. Alumnat que desenvolupa en el programa de doctorat de la Facultat la seua tesi doctoral, o en una de les seues titulacions el seu TFM o TFG. Es podran presentar tant treballs que s'han conclòs en el 2017/2018 o que es troben en curs.

Es tracta, per tant, d'una trobada en el qual el professorat i l'alumnat compartiran temes d'investigació que els són comuns.

Les propostes es remetran fins al 10 de febrer a través del següent formulari

• Dijous, 8
  • imatge cartell_jornada llums i ombres

Jornada Científica "LLUMS I OMBRES EN LA GENEALOGIA DELS DRETS. Gènere i raça: les subjectivitats omeses en el constitucionalisme"

22 de febrer de 2018

Aula: DE/0-09M. FACULTAT DE DRET. UNIVERSITAT D'ALACANT (edifici 11 del plànol)

CARTELL

Assistència lliure limitada a l'aforament de l'aula

Certificat d'assistència de l'IUIEG

Organitza:

- Projecte d'Investigació Género y raza: las subjetividades omitidas en el constitucionalismo
       (GV/2017/168, Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana)
       (GRE 16-16, Universitat d'Alacant).

- IUIEG

Col·labora: Associació KLIAS

Informació sobre jornades, cursos, conferències...Jornades
  • Dimecres, 7
  • curs-taller 23-feb-18

Curs-taller "COM INTRODUIR LA PERSPECTIVA DE GÈNERE EN PROJECTES D'INVESTIGACIÓ"

Divendres, 23 de febrer de 2018

Lloc: aula GB/1002 de l'edifici Germà Bernàcer (edifici 36 del plànol)

L'IUIEG organitza el curs-taller "Com introduir la perspectiva de gènere en projectes d'investigació".

L'objectiu d'aquest curs-taller és oferir directrius bàsiques i pràctiques per a orientar a qui desitge integrar la perspectiva de gènere en les sol·licituds de projectes d'investigació.

PROGRAMA DEL CURS-TALLER

CARTELL

El curs és gratuït prèvia inscripció a través del: FORMULARI D'INSCRIPCIÓ (Tancat)

Certificat d'assistència de l'IUIEG.

Informació sobre jornades, cursos, conferències...Cursos i tallers
  • Dijous, 1
  • Imatge Jornada_Dona Ciència i Salut

Jornada "DONA, CIÈNCIA I SALUT". Celebració Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència

Divendres, 9 de febrer de 2018

Lloc: sala d'actes, Centre d'Investigació de Príncep Felipe. C/ Eduardo Primer Yúfera, 3 (al costat d'Oceanogràfic), València.

Amb motiu de la celebració del dia 11 de febrer, Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, el Centre d'Investigació Príncep Felipe (València), organitza la jornada "DONA, CIÈNCIA I SALUT", en la qual participa Mª Teresa Ruiz Cantero, catedràtica de Medicina Preventiva i Salut Pública de la UA i integrant de l'IUIEG, amb: Los sesgos de género en la investigación sanitaria.

Informació sobre jornades, cursos, conferències...Jornades

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464