Congressos
Publicacions

NOTÍCIES I ESDEVENIMENTS

03/03/2021
Seminari Permanent "Dones i Gènere en les Societats Àrabs"

2a EDICIÓ 2021 EN LÍNIA:
LES DONES A TRAVÉS DEL DRET I ELS CODIS DE FAMÍLIA: TRADICIÓ JURÍDICA I PROBLEMÀTICA ACTUAL"

Inici: 12 de març 2021 - Finalitza: 17 de desembre 2021

Hora: 18 h.

Programa

Seminari retransmès a través de la plataforma Google Meet. L'enllaç de cadascuna de les sessions es publicaran en la web del Departament de Filologies Integrades amb la suficient antelació.

Més informació en: Departament de Filologies Integrades

Organitza: Àrea d'Estudis Àrabs i Islàmics. Departament de Filologies Integrades de la Universitat d'Alacant.

Col·labora: Vicerectorat d'Investigació; Vicerretorado d'Igualtat, Inclusió i Responsabilitat Social; Facultat de Filosofia i Lletres; Regidoria d'Igualtat d'Alacant i Institut Universitari d'Investigació d'Estudis de Gènere.

18/02/2021
Seminari "Poetesses mediterrànies (1900-1950): línies i metodologies de investigació"

Dimarts 9 i dijous 11 de març del 2021

Modalitat: en línia (síncrona)

Duració: 5 hores

Gratuït

Dirigit a: alumnat del màster en Estudis Literaris (UA); alumnat del grau d'Español: Llengua i Literatures (UA); alumnat de la Facultat de Filosofia i Lletres (UA).

Inscripcions i més informació

Termini d'inscripció fins al dimecres 3 de març.

Díptic del programa
Cartell

Organitza: IUIEG

Finança: Projecte d'investigació Observatori de Gènere en la Poesia Espanyola (1900-1950). Cos i Sexualitat en les Poetes del Mediterrani (AICO/2020/035).

23/02/2021
VI Seminari d'Investigació Predoctoral en Estudis Interdisciplinaris de Gènere

Activitat formativa específica del Doctorat Interuniversitari en Estudis Interdisciplinaris de Gènere

UAM, 9-11 de març de 2021

Programa VI Seminari Predoctoral

Enllaç VI Seminari

22/01/2021
Seminari de Metodologies d'Investigació i Gestió d'Informació Científica en Estudis de les Dones i de Gènere

Data: 24 de febrer, 1 i 3 de març de 2021

Modalitat: en línia a través de Moodle UA

Organitza: IUIEG

Programa  Cartell

Preinscripció oberta fins al 17/02/21
La preinscripció es realitzarà a través del formulari de preinscripció: Més informació

24/02/2021
IX Seminari Permanent Modernes d'Època. Emocions que van donar vida a les dones

Començament: 5 de març de 2021 - Finalitza: 3 de desembre de 2021

Comença el IX SEMINARI PERMANENT MODERNES D'ÈPOCA. EMOCIONS QUE VAN DONAR VIDA A les DONES, amb la ponència “Emociones regias. Dos reinas y una emperatriz” a càrrec de Mª Ángeles Pérez Samper, Universitat de Barcelona.

Es tracta de sessions gravades que estaran disponibles des del dia indicat i durant un mes. Es podran visualitzar a través de la pàgina https://www.modernasdeepoca.kliascultura.com en l'apartat "ponències".

Programa

Direcció científica: Inmaculada Fernández Arrillaga.

Coordinació: Maite Ávila Martínez, Sonia Beltrán Pastor i Yasmín Bernuz Rodríguez.

Més informació i inscripcions: https://www.modernasdeepoca.kliascultura.com

Organitza: Seu Universitària Ciutat d'Alacant, Institut Universitari d'Investigació de Estudis de Gènere (IUIEG), Associació Klías d'Investigació en Estudis de Gènere i CEFIRE.

09/02/2021
Exposició "Científiques de Lletres"
Amb motiu del Dia de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, des del Vicedeganat de Responsabilitat Social i Lingüística i Igualtat i la Comissió d'Igualtat de la Facultat de Filosofia i Lletres, s'ha preparat l'exposició "Científiques de Lletres/ Científiques de Lletres"amb la finalitat de donar major visibilitat i reconeixement a una selecció de 17 científiques de Lletres, entre elles, historiadores, geògrafes, arqueòlogues, antropòlogues, filòsofes, filòlogues, traductólogas, lexicògrafes, escriptores, periodistes, acadèmiques, etc.
A més d'aquesta exposició virtual, estarà situada de manera física a la Biblioteca de la Universitat d'Alacant acollirà de manera física (en la rampa d'accés a la Biblioteca Universitària de Filosofia i Lletres), del 10 de febrer al 31 de maig.
En l'elaboració d'aquests treballs han participat Maite Ávila Martínez, Isabel Balteiro, Virginia Barciela González, Naima Benaicha, Irene Corachán, Pitu Espès-Moliner, Ana Espinosa Seguí, Mauro S. Hernández Pérez, Pedro Jesús Laosa Rodríguez, Rosario Martí Marco, Daniel Mateo Corredor, Irene Mira-Navarro, Antonia Montes, Mónica Moreno Seco, Elena Nájera, Ascensión Padilla Blanco, María Pastor Quiles, Reme Perni, Feliciana Sala, Ángeles Sirvent.
19/02/2021
El programa de Ràdio UA,"Experiencias UA" entrevista a la nostra companya Carmen Vives

El programa de Ràdio UA, "Experiencia UA", ha entrevistat la nostra companya Carmen Vives, directora de la Unitat d'Igualtat, sobre la programació d'alguns dels actes que prepara la UA per al Dia Internacional de la Dona.

Veure entrevista en YouTube

17/11/2020
Convocatòria d'ajudes per a l'organització de congressos i seminaris de l'IUIEG (BOUA 17/11/2020)

Imprès convocatòria ajudes a congressos i seminaris

• Termini de presentació de sol·licituds:
    • Primera convocatòria: fins al 9 de desembre de 2020
    • Segona convocatòria: fins al 15 de juny de 2021
Beques i ajudes
22/01/2021
Publicat el número 37 (gener 2021) de Feminismo/s

El número 37 (gener 2021) de Feminismo/s ja es troba disponible en la web de la revista: https://feminismos.ua.es

El número 37 conté un dossier monogràfic de títol "La mujer moderna de la Edad de Plata (1868-1936): disidencias, invenciones y utopías" coordinat per Dolores Romero López i una secció de miscel·lània.

13/12/2019
La revista Feminismo/s en Emerging Sources Citation Index

La revista Feminismo/s de l'IUIEG ha sigut inclosa en Emerging Sources Citation Index de la Web of Science.