Congressos
Publicacions

NOTÍCIES I ESDEVENIMENTS

23/10/2020
"La crisi de la Covid-19. Repercussions en la Igualtat de Gènere". II Jornades "Les Rutes de la Seda i la Dona en les Cultures del Mediterrani"

El dimecres 28 d'octubre del 2020, les nostres companyes Mª Teresa Ruiz Cantero, Mª José Rodríguez Jaume i Diana Gil González participaran en les II Jornades de 'Les rutes de la seda i la dona en les cultures del Mediterrani'- «La crisi de la Covid-19. Repercussions en la Igualtat de Gènere» dins de les activitats culturals en línia organitzades per Casa Meditérraneo.

Dimecres, 28 d'octubre de 2020

21/10/2020
ComunidadRS: Revista digital de la Càtedra de Responsabilitat Social GVA-UA

La nostra companya, Irene Bajo, directora de la Càtedra de Responsabilitat Social de la Generalitat Valenciana en la UA, el rector de la Universitat d'Alacant, Manuel Palomar i la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat de la G.V, Rosa Pérez Garijo, presenten la nova revista digital ComunidadRS, creada per la Càtedra i que ja pot consultar-se en format en línia (https://comunidadrs.es/)

13/10/2020
Seminari Permanent. Modernes d'Època. La història que resen les dones

Divendres, 16 d'octubre de 2020

Continua el SEMINARI PERMANENT MODERNES D'ÈPOCA. LA HISTÒRIA QUE RESEN LES DONES amb la conferència en línia  "Entre lecturas y oraciones. La compleja religiosidad de las judías y conversas valencianas" a càrrec de Juan Antonio Barrio, Universitat d'Alacant.

Direcció científica: Inmaculada Fernández Arrillaga.
Coordinació: Marta Blanco Fernández, Fernando Herranz Velázquez i Maite Ávila Martínez.
Organitzen i col·laboren: Seu Universitària Ciutat d'Alacant, Institut Universitari d'Investigació d'Estudis de Gènere (IUIEG), Associació Klías d'Investigació en Estudis de Gènere, CEFIRE i CC.OO.

Enllaç per a visualitzar les ponències:

Més informació: https://www.modernasdeepoca.kliascultura.com/

28/09/2020
Canvi de periodicitat de la revista Feminismo/s a partir de gener de 2021 (número 37)

A partir de gener de 2021 es modifica la periodicitat de la revista Feminismo/s, de tal manera que els seus dos números anuals es publicaran al gener i al juliol.

El número 37 (gener 2021) de Feminismo/s contindrà una secció miscel·lània, una secció de ressenyes i un dossier monogràfic coordinat per María Dolores Romero López, titulat "La mujer moderna de la Edad de Plata (1868-1936): disidencias, invenciones y utopías”.

05/10/2020
Premis TFG de la Facultat de Filosofia i Lletres en perspectiva de gènere i igualtat (BOUA 02/10/20)
Convocatòria per a premiar els treballs Final de Grau que desenvolupen temàticament una perspectiva d'expressió i identitat de gènere i diversitat afectiu-sexual.
El termini de presentació de les sol·licituds finalitzarà el 14 de desembre de 2020.
11/09/2020
Preinscripció y matrícula del Doctorat Interuniversitari en Estudis Interdisciplinaris de Gènere. Curs 2020-21

Del 15 al 30 de setembre de 2020 estarà oberta la preinscripció al Doctorat Interuniversitari en Estudis Interdisciplinaris de Gènere.

Calendari de preinscripció i matrícula

La comissió acadèmica del Doctorat Interuniversitari en Estudis Interdisciplinaris de Gènere només admetrà fins a un màxim de 5 persones en la UA. Es recorda que la persona sol·licitant haurà de presentar la documentació requerida, inclosa la carta de motivació

Més informació en: Doctorat Interuniversitari en Estudis Interdisciplinaris de Gènere

10/09/2020
La nostra companya Sara Prieto ha sigut guardonada amb el Premi en Estudis Culturals (categoria Júnior) de l'European Society for the Study of English

Felicitem la nostra companya Sara Prieto, investigadora de l'IUIEG, el llibre del qual Reporting the First World War in the Liminal Zone ha sigut guardonat amb el Premi en Estudis Culturals (categoria Júnior) de l'European Society for the Study of English.

24/07/2020
Llibre: "Historiando con perspectiva: de la teoría a la práctica"

Nou llibre coordinat per Maite Ávila i Fernando Herranz, alumnat del nostre Doctorat Interuniversitari d'Estudis Interdisciplinaris de Gènere: Historiando con perspectiva: de la teoría a la práctica.

17/07/2020
Pròxim número de Feminismo/s

El pròxim número 36 (desembre 2020) de Feminismo/s, contindrà un dossier monogràfic coordinat per Sara Prieto i Raquel García-Cuevas, titulat "Departures and Arrivals: Women, Mobility and Travel Writing".

16/07/2020
FEMINISMO/S EN XARXES SOCIALS

La revista Feminismo/s de l'IUIEG ja es troba en les xarxes socials.

¡Segueix-nos per a no perdre't cap informació!

15/07/2020
La Universitat d'Alacant s'incorpora a la Xarxa Internacional UNESCO-UniTwin

La Universitat d'Alacant, ha sigut admesa com a membre actiu i de confiança de la Xarxa Internacional UNESCO-UniTwin, una estructura que té com a objectiu avançar en la capacitació en investigació i el desenvolupament de programes en els camps de competència de la UNESCO mitjançant la creació de xarxes universitàries i el foment de la cooperació entre els estudiosos de gènere, mitjans i TIC.

Fonts:

(Actualitat Universitària, 15/07/2020)

(ALICANTEPRESS,15/07/2020)

28/02/2020
FEMINISMO/S

Les trameses en línia de la revista Feminismo/s ja estan operatius. Més informació en l'apartat "Trameses en línia" i "Directrius per a autors/es".

13/12/2019
La revista Feminismo/s en Emerging Sources Citation Index

La revista Feminismo/s de l'IUIEG ha sigut inclosa en Emerging Sources Citation Index de la Web of Science.

18/01/2019
EUROPEAN PLATFORM OF WOMEN SCIENTISTS EPWS