Congressos
Publicacions

NOTÍCIES I ESDEVENIMENTS

22/03/2021
Primera Circular. Congrés Internacional "Les portes del meu regne". Escriptures del cos en les poetesses espanyoles contemporànies (1900-1968)

20, 21 i 22 d'octubre del 2021
Modalitat dual.
La presencialitat quedarà subjecta als aforaments que les autoritats sanitàries hagen establit per a les dates de celebració del congrés.

Primera Circular Congrés

Enviament de propostes de comunicació, abans de l'1 de juny de 2021.

Web Grup d'investigació PoGEsp (Poesia Espanyola i Gènere)

21/04/2021
CFP Feminismo/s 41

Call for papers per al monogràfic de Feminismo/s 41, Rethinking motherhood in the 21st century: New feminist approaches.

03/03/2021
Seminari Permanent "Dones i Gènere en les Societats Àrabs"

2a EDICIÓ 2021 EN LÍNIA:
LES DONES A TRAVÉS DEL DRET I ELS CODIS DE FAMÍLIA: TRADICIÓ JURÍDICA I PROBLEMÀTICA ACTUAL"

Inici: 12 de març 2021 - Finalitza: 17 de desembre 2021

14 de maig, 18 h. | "El último mundo femenino de al-Andalus: las mujeres nazaríes", Bárbara Boloix (Universitat de Granada)

Seminari retransmès a través de la plataforma Google Meet. L'enllaç de cadascuna de les sessions es publicaran en la web del Departament de Filologies Integrades amb la suficient antelació.

Més informació en: Departament de Filologies Integrades

Organitza: Àrea d'Estudis Àrabs i Islàmics. Departament de Filologies Integrades de la Universitat d'Alacant.
Col·laboren: Vicerectorat d'Investigació; Vicerectorat d'Igualtat, Inclusió i Responsabilitat Social; Facultat de Filosofia i Lletres; Regidoria d'Igualtat d'Alacant i Institut Universitari d'Investigació d'Estudis de Gènere.

07/05/2021
Qüestions actuals de la reflexió feminista IV. Inclusions/exclusions dins del feminisme

26, 28 de maig i 3 i 4 de juny de 2021
de 16.30 a 21.30 h.
Seu Universitària Ciutat d'Alacant. Sala de Conferències. C/ San Fernando, 40.

Les jornades es retransmetran en directe en l'enllaç següent: https://si.ua.es/es/videostreaming/seden.html

Inscripcions i més informació
Organitza: Aula de Filosofia de la Seu Universitària Ciutat d'Alacant

30/04/2021
IX Seminari Permanent Modernes d'Època. Emocions que van donar vida a les dones

Dimecres, 5 de maig de 2021

Continua el IX SEMINARI PERMANENT MODERNES D'ÈPOCA. EMOCIONS QUE VAN DONAR VIDA A LES DONES, amb la ponència:

"Las matronas y las Guerras Civiles en la Roma Antigua. De conspiradoras a víctimas", a càrrec de Rosa María Cid López, Universitat d'Oviedo.

Les ponències es presenten gravades, estaran disponibles des del dia indicat i només durant un mes. Es podran visualitzar l'apartat "ponències" a través de la pàgina: https://www.modernasdeepoca.kliascultura.com

Direcció científica: Inmaculada Fernández Arrillaga.

Coordinació: Maite Ávila Martínez, Sonia Beltrán Pastor i Yasmín Bernuz Rodríguez.

Més informació: https://www.modernasdeepoca.kliascultura.com

Organitza: Seu Universitària Ciutat d'Alacant, Institut Universitari d'Investigació d'Estudis de Gènere (IUIEG), Associació Klías d'Investigació en Estudis de Gènere i CEFIRE.

11/03/2021
Nou portal web "Dones de la Transició (1975-1983)" de l'Arxiu de la Democràcia

L'Arxiu de la Democràcia de la Universitat d'Alacant ha obert un nou portal web "Dones de la Transició (1975-1983)", realitzat per Mónica Moreno (IUIEG) i Mercedes Guijarro.

09/02/2021
Exposició "Científiques de Lletres"
Amb motiu del Dia de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, des del Vicedeganat de Responsabilitat Social i Lingüística i Igualtat i la Comissió d'Igualtat de la Facultat de Filosofia i Lletres, s'ha preparat l'exposició "Científiques de Lletres/ Científiques de Lletres"amb la finalitat de donar major visibilitat i reconeixement a una selecció de 17 científiques de Lletres, entre elles, historiadores, geògrafes, arqueòlogues, antropòlogues, filòsofes, filòlogues, traductólogas, lexicògrafes, escriptores, periodistes, acadèmiques, etc.
A més d'aquesta exposició virtual, estarà situada de manera física a la Biblioteca de la Universitat d'Alacant acollirà de manera física (en la rampa d'accés a la Biblioteca Universitària de Filosofia i Lletres), del 10 de febrer al 31 de maig.
En l'elaboració d'aquests treballs han participat Maite Ávila Martínez, Isabel Balteiro, Virginia Barciela González, Naima Benaicha, Irene Corachán, Pitu Espès-Moliner, Ana Espinosa Seguí, Mauro S. Hernández Pérez, Pedro Jesús Laosa Rodríguez, Rosario Martí Marco, Daniel Mateo Corredor, Irene Mira-Navarro, Antonia Montes, Mónica Moreno Seco, Elena Nájera, Ascensión Padilla Blanco, María Pastor Quiles, Reme Perni, Feliciana Sala, Ángeles Sirvent.
17/11/2020
Convocatòria d'ajudes per a l'organització de congressos i seminaris de l'IUIEG (BOUA 17/11/2020)

Imprès convocatòria ajudes a congressos i seminaris

• Termini de presentació de sol·licituds:
    • Primera convocatòria: fins al 9 de desembre de 2020
    • Segona convocatòria: fins al 15 de juny de 2021
Beques i ajudes
22/01/2021
Publicat el número 37 (gener 2021) de Feminismo/s

El número 37 (gener 2021) de Feminismo/s ja es troba disponible en la web de la revista: https://feminismos.ua.es

El número 37 conté un dossier monogràfic de títol "La mujer moderna de la Edad de Plata (1868-1936): disidencias, invenciones y utopías" coordinat per Dolores Romero López i una secció de miscel·lània.

13/12/2019
La revista Feminismo/s en Emerging Sources Citation Index

La revista Feminismo/s de l'IUIEG ha sigut inclosa en Emerging Sources Citation Index de la Web of Science.