Universitari@s en red: hábitos, dilemas y diferencias

Aquest llibre indaga en la "bretxa digital" que suposa la desigualtat en l'accés a Internet, motivada principalment per factors socioeconòmics. Aqueixa primera bretxa s'expandeix ara cap a la denominada "segona bretxa digital", l'existència de la qual respon a criteris relatius a la condició de gènere. L'autora del text aporta una anàlisi quantitativa i qualitativa basat en els hàbits informàtics dels universitaris. L'anàlisi quantitativa reflecteix que els homes solen emprar els serveis tecnològics d'Internet amb major assiduïtat que les dones. Per la seua banda, l'anàlisi qualitativa mostra que certs usos específics -el xat, Messenger o el correu electrònic- no responen a dinàmiques de gènere predeterminades ni a pautes històriques establides.

Paula Valle de Bethencourt ha estudiat Sociologia en la Universitat Complutense de Madrid. Ha realitzat estades d'investigació en la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic i en la Universitat d'Alacant. Actualment cursa estudis de Postgrau en la Facultat Llatinoamericana de Ciències Socials-Seu Mèxic.