• Yo no soy ésa que tú te imaginas. El lesbiani..ola del siglo XX a través de sus estereotipos

Yo no soy ésa que tú te imaginas. El lesbianismo en la narrativa española del siglo XX a través de sus estereotipos

En aquest treball es fa un estudi de l'evolució de les imatges estereotipades que han testimoniat lliterariamente l'existència lesbiana a l'Espanya del segle XX, amb èpoques de majors llibertats i presència de lesbianes que van eixir a la llum com a feministes, i etapes en què les lesbianes es van convertir en un ésser tabú, un fantasma social que existia de forma invisible i que només podia anomenar-se en termes de malaltia i degeneració.

Angie Simonis és llicenciada en Filologia Hispànica. Les seues investigacions se centren en les cultures matriarcals i la literatura de dones des de la perspectiva de gènere. En aquests moments pertany a l'equip investigador del projecte R+D Los cambios de las políticas públicas en torno a la sexualidad femenina desde el franquismo a la democracia: de la represión a las políticas públicas de igualdad, dirigit per Raquel Osborne (UNED, Madrid)