Ciberfeminismo en España: discurso teórico y prácticas digitales

El moviment ciberfeminista s'inicia a Espanya a mitjan anys 90 del segle XX. Aquest llibre pretén, a través de les pràctiques discursives del feminisme online, examinar quina és la seua situació actual.

Per a això, es construeix un marc teòric en què s'analitzen els eixos vertebradors que formen l'activisme online. Un d'aquest, el que estudia el ciberfeminisme social (moviment que ha encunyat Montserrat Boix) i un altre, a través de l'art en la xarxa (anomenat net.art).

A més dels nuclis vertebradors ens detindrem en els condicionants transversals que ens hem trobat en la investigació, com la escletxa digital, la integració en Facebook, l'apoderament digital.

Rocío Gago Gelado és doctora en Ciències de la Comunicació per la URJC, llicenciada en Ciències de la Informació per la UPSA. La seua trajectòria professional s'ha desenvolupat en televisió, especialment en la realització de sèries de ficció espanyola (Vis a vis, Los hombres de Paco, etc). Actualment és professora de la Universitat Nebrija. Les  línies d'investigació que segueix se centren en cinema i televisió, gènere i ciberfeminisme.