Cuando la esencia es masculina. Género y sexo en el Informalismo y Expresionismo abstracto

L'arribada de les segones avantguardes en l'art de postguerra va produir canvis irreversibles en la concepció de la creació. L'art es va integrar en la societat amb un vigor inusitat, les obres i els artistes es van convertir en un nou producte de consum mediàtic. No obstant açò, alguna cosa va romandre ancorada en el passat: la lliure entrada de l'art en la societat no es va identificar amb la lliure entrada de les dones en l'àmbit creatiu. La revolució contra el que hi ha establit, que es va erigir com el paladí de la modernitat, comprenia en el seu interior construccions emanades de la tradició més obsoleta sobre el paper de la dona en l'expressió artística.

Andrea Fernández Alonso és llicenciada en Història de l'Art per la Universitat de Valladolid i treballa en l'àmbit de la gestió cultural a Barcelona.