Ensayo sobre la contradicción. Virginia Woolf en la pantalla

Aquest llibre pretén traçar una evolució en les polítiques de sexualitat i gènere des de l'època de Virginia Woolf fins als nostres dies, a partir de l'estudi de les variacions ideològiques entre novel·les i pel·lícules. Per què el fenomen de recuperar Woolf per a la gran pantalla s'ha donat tan sols en els últims quinze anys? Les adaptacions de les novel·les de l'autora britànica s'erigeixen en visions postmodernes de les idees de la novel·lista. Part de l'atractiu de Woolf és que les seues idees i estil són sorprenentment actuals, com el seu pensament feminista, la seua actitud pionera en la defensa i representació del lesbianisme i el seu ideal de llibertat.

Rebeca Maseda és doctora en Teoria i Història de l'Art per la Universitat Autònoma de Madrid. Ha impartit cursos sobre cinema i mitjans de comunicació. Les seues publicacions versen sobre cinema i dones.