Ideas de mujer. Facetas de lo femenino en la Antigüedad

En aquesta obra s'arrepleguen diverses perspectives sobre el paper de la dona en l'Antiguitat grecollatina. En lloc d'abordar les biografies de coneguts personatges històrics, els autors han preferit indagar en la intrahistòria quotidiana de les dones en els orígens de la civilització occidental. Des d'aquest punt de vista, es tracten divesos aspectes que determinaven la vida d'aquestes Pandores de la cultura grega i romana: l'embaràs i la mort, l'amor i el matrimoni, el treball i el poder polític, el pensament màgic i les creences religioses.

Rosario López Gregoris és membre de l'IUIEM i professora titular del Departament de Filologia Clàssica de la Universitat Autònoma de Madrid. El seu àmbit d'investigació s'ha centrat en la semàntica llatina, la tradició clàssica i la literatura llatina. També s'ha ocupat de diferents qüestions relacionades amb el paper de la dona en l'Antiguitat.

Luis Unceta Gómez és professor de Filologia Llatina en el Departament de Filologia Clàssica de la Universitat Autònoma de Madrid. La seua labor investigadora abasta dos àmbits d'atenció preferents: la recepció del món clàssic en la cultura popular contemporània i la semàntica i lexicologia llatines.