Call for papers 27 Feminismos

Call for papers Feminismo/s nº 27

Títol: Comunicació i relacions de gènere: pràctiques, estructures, discursos i consum

Resum:

En els últims temps, la perspectiva de gènere s'ha aplicat a l'anàlisi de la comunicació en totes les seues dimensions -informació, persuasió i entreteniment- en qualsevol dels seus àmbits (públics i privats) i sobre moltes tecnologies.

Tradicionalment l'acadèmia s'havia centrat en l'anàlisi de la representació estereotipada de la població femenina en els discursos mediàtics, sobretot en els informatius i persuasius. No en va en el camp de la comunicació hi ha un ampli acord sobre la importància de representacions en la comprensió i la construcció de les identitats i les relacions de gènere. Aquestes representacions, que no són estàtiques, es reprodueixen a més en contextos socials i polítics que necessiten també ser analitzats. Recentment l'anàlisi de les estructures comunicatives i dels processos de recepció amb aquest enfocament ha cobrat importància al mateix temps que les recomanacions de diversos organismes internacionals animen a utilitzar i desenvolupar indicadors en aquest camp.

La comunicació i les relacions de gènere es presenten per tant com un camp d'anàlisi que desperta l'interès creixent d'investigadors i d'institucions multidisciplinàries tant en l'àmbit nacional com en l’internacional. Aquest número de Feminismo/s té com a objectiu recopilar articles que s'aproximen a l'anàlisi de la comunicació i les relacions de gènere, així com les relacions de gènere en la comunicació des de diferents perspectives. Per tant, Feminismo/s acull propostes d'articles (en anglès o espanyol) sobre aquest tema central, abordat des d'un punt de vista local, nacional o transnacional.

Les possibles propostes podrien incloure-hi, entre d’ altres:

• - Representacions de gènere i comunicació
  • - Relacions de gènere en el sector de les indústries creatives
  • - Recepció de la representació de gènere
  • - Polítiques d'ocupació i gènere en la comunicació
  • - Problemes derivats de les relacions de gènere i polítiques de comunicació
  • - La intimitat intervinguda
  • - Gènere i TIC
  • - Noves pràctiques de comunicació i gènere
  • - Polítiques de representació de gènere
  • - Els mitjans de comunicació alternatius i activismes de gènere
  • - Cinema i gènere

Es tindran en compte per a la seua publicació estudis empírics i manuscrits teòrics, unidisciplinaris /o multidisciplinaris amb les característiques següents:

1. Els treballs seran el resultat d'una investigació original i hauran de contenir conclusions noves fonamentades en una metodologia degudament plantejada i justificada. Només s'admetran treballs inèdits que no estiguen en procés d'avaluació per altres revistes.
  2. L'extensió dels treballs presentats no excedirà de 9.000 paraules, incloses notes i bibliografia.
  3. El nombre i extensió de les notes al peu es reduirà al que resulte indispensable.
  4. Les autores o autors sotmetran els seus articles en Word a través del correu electrònic de la revista (Revistafeminismos@ua.es) d'acord amb les normes especificades en la web de la revista http://ieg.ua.es/es/publicaciones/revista-feminismo-s/feminismo-s.html

Dates:

Obertura del call for papers: 29 de juny de 2015