Call for papers Feminismo/s, núm. 28

Títol: LAICIDAD Y CREENCIAS

Resum:

El laïcisme, tot i que no és un tema nou, segueix estant actualment vigent. Molt més en països com el nostre amb una llarga tradició catòlica. Les creences tenen la seua adequada fonamentació i interpretació en un entorn laic.

L’anàlisi de les diferents problemàtiques i interpretacions que té des d’una perspectiva de gènere, excepte en ocasions molt comptades, no ha sigut objectiu d’una atenció especial. Aquest és el perquè del títol d’aquest pròxim volum de Feminismo/s.

Per açò, Laicidad y Creencias i qüestions/relacions de gènere són un àmbit d’anàlisi específica oberta a investigadores i investigadors amb una perspectiva interdisciplinar i pluridisciplinar, amb un interès particular ja siga en l’àmbit nacional com internacional.

Aquest exemplar de Feminismo/s pretén recollir investigacions que tinguen aquest punt d’atenció, des de diferents perspectives, tant locals, com nacionals o internacionals.

Conseqüentment s’admeten propostes d’articles en anglès o espanyol sobre aquesta temàtica. Us animem des d’ací a presentar les vostres aportacions.

-Les propostes que s’hi presenten poden incloure entre d’altres i a manera d’exemple, els temes següents:

Generals:

• Construcció del laïcisme a Espanya (o un altre país)
  • Relacions Estat - esglésies
  • Reforma constitucional
  • Llibertats individuals
  • Llibertats col·lectives

Específics:

• Temes conflictius de bioètica i dret
  • Ús de simbologia religiosa

- Es tindran en compte per a ser publicats estudis empírics i manuscrits teòrics, unidisciplinaris o multidisciplinaris que complisquen amb les característiques següents:

1. Els treballs seran el resultat d’una investigació original i hauran de contenir conclusions noves recolzades en una metodologia plantejada i justificada degudament. Només s’admetran treballs inèdits que no estiguen en procés d’avaluació per altres revistes.
  2. L’extensió dels treballs presentats no excedirà de 9.000 paraules, incloses les notes i la bibliografia.
  3. El nombre i l’extensió de les notes al peu es reduirà al que siga indispensable, i
  4. Les autores i els autors sotmetran els seus articles en format Word a través del correu electrònic de la revista (Revistafeminismos@ua.es), d’acord amb les normes especificades en la http://ieg.ua.es/va/publicacions/revista-feminismo-s/feminismo-s.html a un procés de selecció i avaluació anònim i per parells, d’acord amb el procediment i els criteris fets públics per la revista.

Dates:

Obertura del call for papers: 17 de desembre del 2015