Call for papers Feminismo/s núm. 29

Call for papers Feminismo/s, núm. 29

Títol: La (in)visibilitat de les dones en l'educació superior: reptes i desafiaments en l'acadèmia.

Coordinació: Marcos Jesús Iglesias Martínez i Inés Lozano Cabezas

La infrarrepresentació femenina en l'acadèmia continua sent una realitat en l'educació superior, concretament pel que fa a les càtedres universitàries i als càrrecs de gestió, a pesar que l'accés a la institució és majoritari entre l'alumnat femení. Davant aquest desequilibri, ressalten les diverses investigacions que estan emergint sobre aquesta temàtica, amb el propòsit de visibilitzar les acadèmiques, a través de les seues pròpies veus i reflexions sobre les possibles situacions de desigualtat que es presenten en les universitats. Els estudis en aquesta línia ajuden a fomentar el debat, plantejant propostes de tipus polític, social i cultural que tracten d'evidenciar la necessària presència femenina en el context universitari.

Aquest número de Feminismo/s està obert a propostes sobre temàtiques referides a l'educació superior i el gènere, en les quals es revise i analitze la presència de les dones en l'acadèmia i que incloguen perspectives com les següents:

• Desenvolupament professional docent de les acadèmiques.
  • Investigadores i científiques en l'educació superior.
  • Alumnat universitari i gènere.
  • Lideratge femení universitari: els càrrecs de gestió.
  • Lideratge femení científic: grups/equips d’investigació.
  • La presència femenina en les àrees de coneixement.
  • Conciliació familiar-laboral en la universitat.
  • Conciliació estudiantil-familiar en l'educació superior.

Es tindran en compte per a ser publicats estudis empírics i manuscrits teòrics, unidisciplinaris o multidisciplinaris que complisquen les característiques següents:

1. Els treballs han de ser el resultat d'una investigació original i hauran de contenir conclusions noves fonamentades en una metodologia plantejada i justificada degudament. Només s'admetran treballs inèdits que no estiguen en procés d'avaluació per altres revistes.
  2. L'extensió dels treballs presentats no ha d’excedir les 9.000 paraules, incloses notes i bibliografia. El nombre i l’extensió de les notes al peu s’ha de reduir al que és indispensable.
  3. Les autores o autors han d’enviar els seus articles en Word a través del correu electrònic de la revista (Revistafeminismos@ua.es), d'acord amb les normes especificades en la seua pàgina web http://ieg.ua.es/es/publicaciones/revista-feminismo-s/revista-feminismo-s.html. Els articles seran sotmesos a un procés de selecció i avaluació anònim i per experts, segons el procediment i els criteris fets públics per la revista en la seua pàgina web.

Dates:

• Obertura del call for papers: 27 de juny de 2016