CALL FOR PAPERS FEMINISMO/S NÚM. 30

Call for papers Feminismo/s núm. 30

Títol: Dramatúrgia femenina actual. De 1986 a 2016.

Resum:

Els discursos dramàtics que es donen simultàniament en un període corresponen a les diferències ideològiques que emanen de la vida d'un país; per tant, inclouen l'escriptura de les dones. Què distingeix el discurs dramàtic escrit per les dones des de finals del segle passat fins als nostres dies? En quina mesura segueix el cànon masculí i en quina el subverteix o el canvia? El monogràfic que proposem pretén oferir respostes sòlides a aquestes i moltes altres preguntes.

L'emancipació del teatre del regne literari diversifica l'atenció investigadora entre els molt variats elements que intervenen en el fet escènic; per això, aquest número de Feminismo/s aspira a atendre el fet teatral en aquest sentit. Els textos dramàtics de les autores constituiran un dels eixos principals del número, però sense relegar a un segon pla aspectes com les dramatúrgies realitzades per dones i la doble i fins i tot triple faceta de moltes d'elles com a autores i actrius o autores, directores i productores. No és excepcional que totes aquestes comeses se superposen en una mateixa dona de teatre.

Les possibles propostes podrien centrar-se en temes com:

• Anàlisi sobre textos dramàtics d'autores contemporànies.
  • Casos d'assumpció de diferents facetes teatrals.
  • Estudis centrats en associacions i agrupacions de dones relacionades amb l'autoria teatral des dels anys vuitanta a l'actualitat.
  • Investigacions sobre l'especificitat de l'escriptura femenina en el teatre actual.

Dates:

• Obertura del call for papers: 5 de desembre de 2016