• Feminismo/s 32. MAS-MES: Mujeres, Arquitectur..nibilidad: Medioambiental, Económica y Social

Feminismo/s 32. MAS-MES: Mujeres, Arquitectura y Sostenibilidad: Medioambiental, Económica y Social

Feminismo/s núm. 32 (desembre 2018)

"MAS-MES: Mujeres, Arquitectura y Sostenibilidad: Medioambiental, Económica y Social"

Al setembre de 2015, els estats membre de l'ONU van aprovar l'Agenda 2030, que inclou un conjunt de 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS) per a eradicar la pobresa, lluitar contra la desigualtat i la injustícia i fer front al canvi climàtic.

Ens proposem, en aquest número 32 de la revista Feminismo/s de l'IUIEG de la UA i des del disseny, l'arquitectura i l'urbanisme explorar les relacions entre els ODS 5 la consecució de la igualtat de gènere, i els ODS 11 la de ciutats i comunitats sostenibles, amb el convenciment que les dones estan exercint un paper rellevant, i potser no suficientment investigat i visible, en la construcció d'un futur més sostenible i en la creació de maneres innovadores, sensibles, creatives, proactives i inclusives d'entendre la nostra relació amb els elements econòmics, socials i mediambientals.

Com diu Julia Cervantes Corazzina, de More than green, "la sostenibilidad, junto al arte, la tecnología o las redes sociales, ha servido de medio para que las mujeres jueguen un papel activo y emancipado en la propuesta de nuevos modelos. (…) siendo uno de los campos de batalla donde las mujeres se expresan con mayor contundencia”

Compartim els supòsits de l'equip del projecte La igualtat de gènere en la cultura de la sostenibilitat: valors i bones pràctiques per al desenvolupament solidari: “nuestra investigación parte de la hipótesis de que los instrumentos conceptuales desarrollados en torno a las metas de igualdad de género y sostenibilidad pueden potenciarse mutuamente”. Però la nostra mirada ho serà des de la capacitat de transformació de la realitat que té el disseny, l'arquitectura i l'urbanisme, amb especial interès en els projectes de baix cost econòmic i alt impacte social, compromesos amb el medi ambient i en els quals el paper de les dones com a autores, promotores, constructores o usuàries haja sigut fonamental per a l'èxit d’aquests.