Serrano-Niza, Lola

LOLA SERRANO-NIZA és llicenciada en Filologia Àrab per la Universitat Complutense de Madrid i doctora en Filologia Àrab per la Universitat de La Laguna on actualment és professora titular d'Estudis Àrabs i Islàmics. Entre els guardons obtinguts, destaca el IV Premi Ibn Al-Abbar d'Investigació per la seua obra, El projecto lexicográfico de Ibn Sidah, i el concedit per la fundació Ibn al-Jatib per la seua investigació Granada, un reino de seda: Su legado en una nueva ruta de escenarios atlánticos, un treball que intenta recuperar el traçat d'una nova ruta de la seda, des de Granada a Canàries, sota el nou prisma d'un estudi de gènere. En aquesta mateixa línia ha impartit nombrosos cursos i conferències i publicat un bon nombre de treballs. Ha sigut coordinadora i coautora de l'obra col·lectiva, Mujeres y Religiones. Tensiones y equilibrios de una relación histórica, la qual ha obtingut un accésit al millor treball de divulgació dels premis de l'ICM en la seua edició de 2009.

Ha sigut directora de l'Institut Universitari d'Estudis de les Dones de la Universitat de la Laguna. Pertany al comitè científic de la revista Clepsydra.