Silvester Quadros, Milena

Milena Silvester QuadrosMILENA SILVESTER QUADROS ha obtingut el grau en História per la Universidade Federal de Rio Gran l'any de 2004. Ha conclòs un postgrau en Sociologia per la Universidade Federal de Pelotas el 2005. Ha realitzat el màster en Sociologia per la Universidade Federal do Rio Gran do Sul durant els anys de 2007 i 2008. El 2009 ha estat a la Universitat de Granada, Espanya, amb una beca del Servei de Cooperació EuropeAid, en la qual ha començat els estudis doctorals en Sociologia. Ha acabat el doctorat en la Universidade Federal do Rio Gran do Sul, l'any de 2015. La seua tesi tracta les territorialitats afroindígenes i les relacions interètniques dels pobles quilomboles i indígenes. Actualment és professora de la xarxa federal d'educació professional i tecnològica, en la qual coordina el Núcleo de Estudos Afro-brasileiros e Indígenas (Neabi), així com el curs tècnic en Agroecologia. Aquest últim amb enfocament sobre els sabers dels pobles tradicionals i sobre les identitats de gènere, a través de les associacions de dones en l'Agroecologia. Desenvolupa el projecte d'investigació Dialogant com us Sabers Natius: mulheres negres que agenciam a política no bairro dóna Restinga, projecte que va destacar en múltiples modalitats de congressos i col·loquis científics l'any de 2016 i 2017. És coordinadora del projecte d'investigació col·laboratiu entre UFSCPA i IFRS titulat Laboratório de Alteridades. Imparteix assignatures en les àrees d'Història, Sociologia, Antropologia i Educació. Està en tràmit per a publicació del seu primer llibre titulat O pròxim do territori quilombola, el llançament del qual es preveu per al setembre de 2018.