• Construcción / reconstrucción del mundo preco..critura de mujeres en México (siglos XIX-XXI)

Construcción / reconstrucción del mundo precolombino y colonial en la escritura de mujeres en México (siglos XIX-XXI)

• Projecte: CONSTRUCCIÓN / RECONSTRUCCIÓN DEL MUNDO PRECOLOMBINO Y COLONIAL EN LA ESCRITURA DE MUJERES EN MÉXICO (SIGLOS XIX-XXI)
  • Acrònim: CORPYCEM
  • Entitat Finançadora: Ministeri d'Economia i Competitivitat
  • Investigadores principals: Carmen Alemany Bay i Beatriz Aracil Varón
  • Quantitat: 30.250,00 €
  • Període: 2019/2022
Equip d'investigació:
  • Carmen Alemany Bay (Universitat d'Alacant) (CO-IP)
  • Beatriz Aracil Varón (Universitat d'Alacant) (CO-IP)
  • José María Ferri Coll (Universitat d'Alacant)
  • Francisco José López Alfonso (Universitat de València)
  • Joaquín Roses Lozano (Universitat de Còrdova)
  • Remedios Mataix Azuar (Universitat d'Alacant)
  • Rosa Pellicer Domingo (Universitat de Saragossa)
  • José Carlos Rovira (Universitat d'Alacant)
  • Eva María Valero Juan (Universitat d'Alacant)
Equip de treball:
  • Ignacio Ballester Pardo (Universitat d'Alacant)
  • Oswaldo Estrada (Universitat de Carolina del Nord. EE.UU.)
  • Cecilia Eudave (Universitat de Guadalajara. Mèxic)
  • Arantxa Ferrández Vidal (Universitat d'Alacant)
  • Oscar Armando García Gutiérrez (Universitat Nacional Autònoma de Mèxic)
  • Miguel Ángel Gómez Soriano (Universitat d'Alacant)
  • Alejandro Jacobo Egea (Universitat d'Alacant)
  • Robin Lefère (Universitat Lliure de Brussel·les. Bèlgica)
  • Sebastián Miras (Universitat d'Alacant)
  • Alejandro Ortiz Bullé-Goyri (Universitat Autònoma Metropolitana-Azcapotzalco. Mèxic)
  • Ferran Riesgo Martínez (Universitat d'Alacant)
  • Mónica Ruiz Bañuls (Universitat d'Alacant)
  • Víctor Manuel Sanchis Amat (Universitat d'Alacant)
  • Alberto Santacruz Antón (Universitat d'Alacant)
  • Patrizia Spinato (Consiglio Nazionale delle Ricerche. Italia)
  • Mª Isabel Terán Elizondo (Universitat de Zacatecas. Mèxic)
Resum:

Aquest projecte desenvolupa una línia de treball del grup d'investigació de Literatura Hispanoamericana de la Universitat d'Alacant, sobre les recuperacions del món precolombí i colonial en el segle XX hispanoamericà, que està constituïda com a Unitat d'Investigació des de l'any 1999.Té com a objectiu principal centrar aquesta línia en un àmbit, el de l'escriptura de dones, tot just abordat en els estudis sobre l'assumpte, però imprescindible per a la reflexió al voltant del problema identitari en la literatura contemporània hispanoamericana.

La localització de textos poc coneguts, o oblidats, tant d'autores mexicanes com d'altres latituds, que han escrit a Mèxic des del segle XIX fins a l'actualitat, que es proposa en les primeres fases de treball, portarà a la creació d'un marc més ampli d'estudi, que abracarà un conjunt d'obres de creació que acudeixen al passat indígena i colonial com a referent simbòlic i/o argumental, o com a punt de partida per a reflexions identitàries des del punt de vista històric i/o de gènere.

En definitiva, la nostra finalitat és la contribució a la investigació humanística, literària i històrica, en concret en l'àmbit de l'escriptura de dones a Mèxic, a través d'una sèrie de treballs d'investigació que donen compte sistemàtic de la presència del passat precolombí i colonial en aquesta escriptura.

Activitats del Projecte

Seminari "Teatro e Historia: Representaciones de la Conquista en las dramaturgas mexicanas

19 al 21 de novembre se celebrarà al CeMaB el Seminari «Teatro e Historia. Representaciones de la conquista en las dramaturgas mexicanas» amb la participació dels professors Daniel Meyran (Université de Perpignan) iMiguel Zugasti (Universitat de Navarra), entre uns altres. Dirigit per Beatriz Aracil Varón i Mónica Ruiz Bañuls.

INSCRIPCIÓ: La inscripció és GRATUÏTA i es pot realitzar fins al 18 de novembre a través del següent formulari. Les persones que acrediten una assistència del 80% rebran un diploma expedit pel CeMaB.

Cartell Seminari Teatro e Historia