• GÉNERO, HUMOR E IDENTIDAD: DESARROLLO, CONSOL..BILIDAD DE MECANISMOS LINGÜÍSTICOS EN ESPAÑOL

(FFI2015-64540-C2-1-P)

• Acrònim: GENHUMID
  • Període: 2016-19
  • Quantitat concedida: 43.100 euros
  • Organisme: Ministeri d'Economia i Competitivitat
  • Centre de despesa: IUIEG
Equip d'investigació:
  • Leonor Ruiz Gurillo (Universitat d'Alacant) (IUIEG) (investigadora principal)
  • María Belén Alvarado Ortega (Universitat d'Alacant) (IUIEG)
  • Francisco Yus Ramos (Universitat d'Alacant)
  • José Joaquín Martínez Egido (Universitat d'Alacant)
  • Elvira Manero Richard (Universitat de Múrcia)
Equip de treball:
  • G. Angela Mura (Universitat d'Alacant).
  • Salvatore Attardo (A& M Texas University-Commerce)
  • Jef Verschueren (University of Antwerp)
  • Neal R. Norrick (Saarland University)
  • Javier Muñoz-Basols (University of Oxford)
Resum:

L'objectiu principal del projecte GÉNERO, HUMOR E IDENTIDAD: DESARROLLO, CONSOLIDACIÓN Y APLICABILIDAD DE MECANISMOS LINGÜÍSTICOS EN ESPAÑOL (GENHUMID) és investigar la lingüística de l'humor en la frontera del coneixement. En primer lloc s'analitzaran les habilitats metapragmàtiques en el discurs humorístic. En segon lloc es relacionarà la competència humorística dels xiquets (8-12 anys d’edat) amb el discurs humorístic dels adults. Aquest fet es durà a terme analitzant la influència del desenvolupament de la identitat, la influència del gènere i les pistes metapragmàtiques utilitzades. En tercer lloc s'estudiaran les possibilitats aplicades dels resultats per mitjà d'una eina informàtica, especialment a les àrees de lingüística clínica (els TEL i TEA) i a l'ensenyament de llengües. A més, l’equip del projecte està compost per membres de diverses universitats espanyoles i per experts internacionals d’ampli i reconegut prestigi en humor, metapragmàtica, narrativitat i ensenyament de llengües (Salvatore Attardo, Jef Verschueren, Neal R. Norrick, i Javier Muñoz Basols). Tots aquests aspectes garantiran, en conseqüència, un alt impacte dels resultats del projecte en la investigació nacional i internacional.