• Promoción de activos protectores de la violen.. adolescencia y pre-adolescencia (PI18/00590)

Promoción de activos protectores de la violencia de género en la adolescencia y pre-adolescencia (PI18/00590)

• Projecte: PROMOCIÓN DE ACTIVOS PROTECTORES DE LA VIOLENCIA DE GÉNERO EN LA ADOLESCENCIA Y PRE-ADOLESCENCIA (PI18/00590)
  • Entitat finançadora: Institut de Salut Carlos III, com a organisme intermedi del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i del Fons Social Europeu (FSE).
  • Investigadora principal: Carmen Vives Cases
  • Quantitat: 64.130 euros
  • Durada: 01/01/2019 - 31/12/2021
Equip d'investigació:
  • M. Carmen Davó Blanes. Dept. Infermeria Comunitària, Medicina Preventiva i Salut Pública i Història de la Ciència.
  • Diana Gil González. Dept. Infermeria Comunitària, Medicina Preventiva i Salut Pública i Història de la Ciència.
  • Trinidad Zafra Espinosa. Metgessa CIPS/ITS.
Altres investigadores col·laboradores:
  • Rosario Ferrer Cascales. Dept. Psicologia de la Salut.
  • Natalia Albaladejo. Dept. Psicologia de la Salut.
  • Miriam Sánchez. Dept. Psicologia de la Salut.
Resum:

L'objectiu és avaluar l'efectivitat del programa "Filmem junts per a veure’ns en un nou present. Fase II" de promoció d'actius protectors davant de la violència de gènere i de parella en l'adolescència i analitzar la transferabilitat d'aquesta en la preadolescència. Es tracta de la continuïtat del projecte europeu “Lights, Camera and Action against Dating Violence” [2017-2019], a Alacant i Barcelona. Metodologia: Estudi quasi-experimental dirigit a estudiants de 13-16 anys de 2n i 3r de l'ESO (764 d'intervenció i 906 de comparació, en total en les dues ciutats) basat en activitats de formació en igualtat, estereotips i rols de gènere, educació sexual, actius de salut, i promoció de relacions interpersonals basades en el respecte encaminades al disseny d'una sèrie de curtmetratges, comptant amb la participació activa dels estudiants i de les estudiants. Es farà una avaluació formativa, de resultats i de procés. Per a l'avaluació de resultats, es realitzarà un qüestionari en línia d'avaluació pre-post a tots els grups a tres temps, i seran les variables depenents el rebuig del sexisme i la violència, la capacitat de resolució de conflictes, l'assertivitat, l'empatia i l'agressivitat. A més, es farà una intervenció pilot amb 380 estudiants de 10-12 anys de 5é i 6é de primària d'aquestes ciutats.